tisdag 7 januari 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag är jag lite orolig.  Det är ju så att en dag varje vecka är det storstädning av våra burar. Då byts toalådor och alla textilier till exempel. Jag vill ju inte att de tar min... ehhh, vår julfilt som vi fick av Sven. Fast om de tar den på morgonen, tvättar den (fast det ju inte behvös eftersom vi är så rena och fina) och sen torktumlar den fort så de kan lägga tillbaka den genast så är det OK.

 Ikväll är det ett program som heter "Djurens Hjältar" på TV3 kl 20.00. Vet inte hur många hjältar de ska visa egentligen. Ibland är de inte så hjältemodiga som de borde vara, de som ska skydda oss.

Jag är glad att jag bor på ett katthem som tillhör SVEKATT  och där man inte avlivar katter om de inte är så sjuka att de inte kan leva ett bra liv.  Tyvärr finns det faktiskt katthem som ställer upp på att avliva friska katter som bara är rädda och därmed anses "skygga". Frääääääs på dom!

8 kommentarer:

  1. Först måste jag jama att det var en jättefin SAK som Gloria fick! Jag var nyfiken kan du tro! Det ser verkligen mysigt ut att kunna ligga sådär vid elementet! Nästan som framför brasan.
    Jag är också tacksam att du och de andra katterna bor på ett så bra katthem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är min SAK jättefin? Vet inte hur det är att ligga framför en brasa men antar att det kanske är ännu mysigare?

      Radera
  2. Skönt att få tillbaka sina saker fort! Vi är så glada för att ditt katthem tillhör SVEKATT och tycker att alla borde göra det.Förstår inte hur man kan tycka att det är ok att avliva någon bara för att man är rädd "morr och fräs" för dem Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är obegriplligt att mna inte har förståelse för att en katt som blivit illa behandlad inte vågar lite på vem som helst.

      Radera
  3. Nu har vi haft kvällens högläsning och Vanessa och Vilda instämmer. Hoppas det löser sig med gosefilten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, bra att ni läser får Vilda och Vanessa. Tycker det är foligt att behålla kontakten med mina kompisar som redan fått ett hem.

      Radera
  4. Hoppas att ni fick tillbaka filten snabbt. Man vill ju ha sina favoritsaker omkring sig för att kunna mysa när andan faller på. Vilka fina elementsängar ni hade. Förstår att det är varmt och gosigt att ligga i dem. Vi håller med Dui och Deco om Svekatt: vi är glada över att ert katthem är med, och vi tycker att alla Svekatt-katthem gör ett fantastiskt jobb. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, vad glad jag blir över att ni gillar jobbet på mitt katthem. Jag har ju styrt upp verksamheten ordentligt, som ni förstår.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...