tisdag 17 december 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit "en sån där dag" igen.

Allt började med att jag väckte blogghjälpen klockan tidigt, för jag hade sagt åt henne att åka med brummisen på sörvis.

Sen kom det ett samtal till katthemmet. Det gällde en av mina kompisar som flyttat från katthemmet för några år sedan. Hon hade plötsligt blivit aggressiv och matte blev så rädd att hon hade bokat tid för avlivning.

Då gav jag order om att ringa blogghjälpen som satt och väntade på att brummisen skulle bli klar. Det fanns två problem: det ena att brummiseninte inte var klar, det andra att min kompis bodde ca 15 mil bort. Jag jamade att allt måste ordnas, och det bums!

Först jamade jag att man omedelbart måste ringa och avstyra avlivningen. Det var det viktigaste och det gick bra. Sen jamade jag till värkstan att de skulle skynda sig med brumisen. Det gjorde de så den blev klar snabbt. Sen fick blogghjälpen hämta upp vår hälsoansvariga på katthemmet och så åkte de och hämtade min kompis som nu är på katthemmet. Här får hon undersökas så vi får se vad som hänt.

Sen har jag en annan viktig sak att jama om också: vår kompis Sippos husse fyller år idag. Han har tagit hand om flera skyggias från oss, så han är värd att firas som bara den! GRATTIS husse Peter!

14 kommentarer:

  1. Hoppas problemet kissen har går att lösa. Avlivning verkar vara det första människor kommer att tänka på. Tänk om nån hotade dem med det varje gång de blev rädda eller hade ont och visade det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maja och Pelle, ja man blir lite förvånad över att man väljer det alternativet som det första.

      Radera
  2. Va' bra att du så snabbt tog kommandot och avstyrde avlivning(vi ryser!) och såg till att blogghjälpens bil kvickt styrde nosen till kisse! Jag tror det kommer att ordna sig! Den kanske 'bara' har ont ngn stans?
    På torsdag på öppet hus har jag beordrat matte att åka till dig och Gloria med en liten julklapp från oss till er. Se till att ni är vakna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, vi hoppas också det kommer att ordna sig. Det kan finnas flera orsaker till beteendet. Men vad kul att matte kommer, MEN blogghjälpen är jätteledsen att hon inte kan vara där i morgon på öppet hus. Däermot på söndag...

      Radera
  3. Vad bra du fixade det! Skönt att missen är tillbaka hos er på katthemmet, Hurr Jam för Peter! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, sånt här måste jag ju prioritera! Nu hoppas jag kissen blir frisk snabbt.

      Radera
  4. Oj, vilken händelserik dag, och vilken fin insats ni gjorde. Hoppas att det kommer att gå bra med den hämtade kissen. Oj, då ska vi tassa in till Sippo och kattulera hans husse. Det är han verkligen värd! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ja det är sällan händelselöst här. Det händer saker hela tiden.

      Radera
  5. Oj, vilken hjälteinsats ni gjorde idag! *klappar tassarna* Tänk om kissen "bara" har ont och det är därför han reagerat som han har gjort? Hoppas det löser sig så misse mår bra snart igen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det kan finnas flera anledningar till att kissen reagerar som hon gör. Vi hoppas komma tillrätta med problemet snabbt.

      Radera
  6. Fyjamans hur en del tvåbeningar tänker, så fort en kisse blir arg eller så, ja då ska den avlivas, GRRRRR Fyjamans, det gillas INTE
    Tur att ni kunde hämta missen så den fick komma till er istället, mjau
    Hoppas den piggnar till sig, så den snart mår bra igen.

    Vi har varit över till dom på FB och grattat husse.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, man måste undersöka varför kissen reagerar som den gör innan man agerar. Det tycker i alla fall jag!

      Radera
  7. Usch så hemskt. Tur att du fanns i närheten och kunde förhindra mordet på vår kattvän.
    Husse hälsar och tackar så jamarmycket och säger att han är överlycklig över sina två tjejer från Södertälje Katthem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det tur att vi katter griper in när det är kris? Så kan du hälsa husse att vi är överlyckliga att två av våra katter bor hos er också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...