måndag 14 oktober 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit styrelsemöte igen.  Förutom att jag måste jobba med förberedelserna är det ganska bra med möten på katthemmet. Innan alla kommer går de oftast runt och hälsar på oss katter och de flesta har även godis med sig. Det gillar jag.

Blogghjälpen satt en lång stund inne hos oss. Hon fick klappa Gloria också och hon låg kvar under tiden. Förut sprang hon iväg så fort nån försökte klappa henne, men nu verkar hon också tycka det är skönt att bli klappad.

Nu måste jag se till att preto... pluttoko... ehhhh...  det där som man ska skriva när man haft möte blir rätt också. Jag kollar allt, nämligen.

13 kommentarer:

  1. Att bjuda på gottisar när man besöker katter hör ju till vanligt hyfs tycker man.
    Mysigt att Gloria inte springer iväg längre.
    Lycka till mig pluttokollet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart det hör till vanligt hyfs att bjuda på godis. Fast en del vet visst inte det.

      Radera
  2. Åh vad kul att Gloria börjar upptäcka att gos är jamarns mysigt! Bra att de har gottisar med sig, precis som Sippo jamar så är det vanligt hyfs tycker vi med.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, Gloria har gjort enorma framsteg sedan vi lärde känna varandra. Det är jag faktiskt lite stolt över.

      Radera
  3. Så härligt när man kommer på att det är mysigt att bli klappad! Bra att du har koll på allt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja hur skulle det annars gå, om jag inte tog tass om allt? *ryser*

      Radera
  4. Kan gissa att du har en tass med i att styrelsen är så väluppfostrad? Och jag tycker det är rent märkligt vad ni bloggkatter är välorganiserade och klarar så galant av att hålla i alla trådar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi bloggkatter känner vårt ansvar. Vi vet att inget skulle fungera utan oss.

      Radera
  5. Mjau nu jamar vi från datorn igen, *Fniss* Vi testade från våran mjaufån för ngn dag sedan, men det gick inget vidare, suckjam..

    Bra att du har koll på pluttokollet oxå, mjau


    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S; jag är ju tvungen att ha koll på allt. även pluttokollet.

      Radera
  6. Så kul att Gloria har kommit loss med klappandet! En ny värld av mys och kel öppnar sig <3 Den där pluttogrejen verkar jobbig, tänk att du klarar så kattplicerade uppgifter *imponerad*
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, vi katter klarar ju allt som vi måste, utom att fåf ett bra hem snabbt. Ibland går det fort, men ibland tar det lite tid.

      Radera
  7. Härligt att även Gloria verkar gilla att bli klappad nu !
    Tror nog att du klarade av att kolla pruttokollet alldeles utmärkt bra :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...