söndag 29 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem beättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det kom inte så många. Men en undrade varför jag hette Stellan Skarsgård. Nåt ska han heta, sa blogghjälpen.  Sen var det inte mer med det.

Jag kallar mig mest för bara Stellan. Det räcker, tycker jag.

Sen kom det en väldigt snäll farbror som har en katt från oss som han tagit för många år sedan. Han jobbade som volontär på gamla katthemmet också. Han verkade så snäll så jag jamade åt blogghjälpen att hon skulle be honom komma tillbaka. Det gjorde hon och han lovad tänka på saken.

Jag hoppas han tänker snabbt och att han tänker rätt! Vi behöver många snälla människor som hjälper oss här på katthemmet. Alla kanske inte behöver ta kattpass jämt, en del kan komma och bara gosa med oss också. Det är också viktigt.

9 kommentarer:

  1. Vet du, Stellan, om jag bodde tillräckligt nära skulle jag gärna komma och gosa med dig och dina vänner varenda dag!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sr Carina, varje dag! Kan du inte flytta hit?

      Radera
  2. Vad synd att det inte kom fler på öppet hus, men hoppas den snälla farbrorn kommer tillbaka. Vad ledsna vi blev när vi läste om kattungen igår. Hoppas den fick en kompis eller fick komma hem till mamma katt igen.
    *nosbuffar*
    ps
    Du har fått en Award hos oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det är så tokigt att en del springer iväg och köper en katt utan att ha en aning om vad de ger sig in på. Hoppas också ungen fick hjälp. Och tack för awarden!

      Radera
  3. Vad synd att det inte kom så många på öppet hus, men dina människor kommer nog snart tror vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, vi hoppas det kommer många snälla människor som tar hand om både mig och mina kompisar.

      Radera
  4. Jaså, man kan komma enbart för att kela med katterna . . ? Då skulle det kanske gå att göra en insats även om man inte klarar av städning och annat där man måste använda muskelkraft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, om man är duktig, framför allt med skygga katter, går det bra att komma och gosa med dem.

      Radera
  5. Komma och gosa med katterna... det låter som världen bästa jobb! Hoppas den mysige farbrorn nappar på det fina erbjudandet <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...