söndag 22 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har det varit lite avslaget. Efter att ha hållit igång på Pelles 3-årsparty behövde vi vila lite märkte jag.

Det var inte så många på öppet hus, men några har kommit tillbaka flera gånger för att titta på de katter de nog valt. Fast ingen har valt mig ännu.

Det gör inte så mycket för jag tycker det är ganska skönt att ta det lugnt här på katthemmet.

Fast, egentligen vill jag så klart ha ett eget hem. En dag kommer mina människor. Det vet jag!

12 kommentarer:

  1. Det är kul för dina kompisar att de får sina hemma. Dina människor kommer så småningom och under tiden du väntar har du ju det bra! Vi håller tassarna för att dina människor är på ingång snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag vet att de kommer, men ibland känns det lite trist att bara vänta och vänta.

      Radera
  2. Var hittar jag pelles blogg? Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kan du läsa Pelles blogg:

      http://pellepressar.wordpress.com/

      Nosbuff

      Radera
  3. Det är likadant här. Vi är lite trötta i pälsen idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja man blir det såna här dagar. Det är lika ansträngande som kul att gå på party!

      Radera
  4. Oj, vi missade partyt igår hos Pelle.
    Vad skönt att du inte blir ledsen för att dina människor inte har kommit än, vi lovar att de kommer så småningom.
    Kul att några av dina kompisar får människor att ta tass om
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var synd att du missade Pelles party, men det kommer fler. Jag vet att man måste ha tålamod, men ibland känns det lite trist.

      Radera
  5. Vi är också lite trötta efter festen hos Pelle :)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, klart ni är. Även om vi är nattdjur tar ju sånt här partande på krafterna.

      Radera
  6. Förstår att du också behövde vila efter Pelle´s PARTY !
    Tur att det kom några människor på det Öppna Huset i alla fall :)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig gäspbild! Ja, man var onekligen lite avslagen efter Pelles härliga party :-) Så kul det är när vi samlas allihopa! :D
    Tassklappar Frasse

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...