fredag 20 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem beättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

 Idag har blogghjälpen varit här och stökat ett tag. Vår snälla hälsoansvariga har varit ledig, för en gångs skull. Det betyder förstås ett extra ansvar för mig.

Bland annat måste jag ta tass om Z, som mår OK, men inte alldeles bra. Han är så snäll. Tänk om han, jag och Gloria skulle få bo tillsammans! Fast, det gör inte så mycket om vi får bo var och en för sig, bara vi alla får bra hem.

Sen har blogghjälpen talat med Freddys matte. Han har inte kommit hem ännu och han har inte visat sig. Men matte ger inte upp. Hon behåller fällan hon lånat från oss och laddar den varje kväll. Kanske kommer Freddy tillbaka när det börjar bli kallt? Vi hoppas det!

Avslutningsvis kan jag jama att Miljöpartiet inte hört av sig på något sätt angående sin representant i Essunga som slår ihjäl kattungar på löpande band.

10 kommentarer:

  1. Vi mår illa när vi läser om MP-politikerns illdåd. De stackars små kattungarna... nej det är för outhärdligt att tänka på det... fast om man inte gör det och framför allt om man inte försöker GÖRA något, så fortsätter det ju bara.
    Vi beundrar dig, blogghjälpen, och alla andra som står ut med att dagligen möta och bekämpa denna obegripliga ondska, istället för att som så många andra av oss sticka huvudet i sanden.
    Hoppas Z blir bättre snart!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, vi måste försöka att inte hela tiden tänka på allt ont som hänt våra katter. Det måste ju ha hjälp.

      Radera
  2. Tänk vilka hemska människor det finns, dåligt att det inte kommit något svar.. Hoppas Z mår bättre snart och att Freddy hittar in och självklart att dina människor kommer snart.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är mycket jag har att ordna med nu, som ni ser.

      Radera
  3. Uschjam, det finns tvåbeningar till allt, suckjam :( :(
    Tänk om man skulle göra så med tvåbeningar, slå ihjäl dom, som beter sig så mot oskyldiga djur :( :(

    Hoppas att Freddy tassar hem snart, inom rimlig tid, håller tassarna.
    Hoppas oxå att Z kryar på sig ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja tyvärr finns det tvåbeningar till sånt här också. Önskar det vore annorlunda.

      Radera
  4. Det skulle ju vara jamarkul om ni kunde få bo tillsammans.
    Så håller vi fortfarande tassarna för Freddy. Gå hem nu lille vän...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, drömma kan man alltid. Hoppas det går bra för oss alla.

      Radera
  5. Vi håller tassarna för för att ni alla skall få egna människor att ta tass om, oavsett om det blir tillsammans eller var för sig.
    Hoppas, hoppas att Freddy går hem snart!
    Fyjam vad dåligt att inte Åsa och Gustav agerar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tycker det är ynkligt att de inte kan ge ett svar. När det är nåt de kan vinna röster på, då minsann är de inte sena att svara!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...