söndag 15 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Så har det varit öppet hus igen. Gloria och jag hade ordnat allt som vanligt. 

Det här har fått mig att tänka på begreppet volontärarbete. Tänk så mycket arbete som utförs av individer som jobbar bara för att hjälpa andra. De tar inget betalt. Tvärtom ger de ofta både saker och pengar till den verksamhet de jobbar inom. Till exempel genom att skänka timmar då de annars skulle kunna tjäna pengar eller bara ta det lugnt t ex, eller genom medlemsavgifter, gåvor och annat.

Då tycker jag att de skulle premieras på nåt sätt. Ett sätt vore att instifta Volontärernas Dag! Tänk om det fanns en sån dag varje år. Det vore volontärerna värda! Särskilt de som jobbar på Södertälje Katthem, tycker jag förstås. Men även de som hjälper djur på andra sätt är värda uppmuntran.

6 kommentarer:

  1. Vilken jamarbra ide! De borde firas ordentligt tycker vi också. Vi är så imponerade av alla snällisar som kommer och hjälper er varje dag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag är också jamarimponerad av de som hjälper oss. Tänk om vi inte hade dem.

      Radera
  2. Mjausan, vi tycker oxå det är en jammans bra idé. Snällt att det kommer vollontärer till er och hjälper till, tassarna upp.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja utan de här snälla människorna skulle vi inte överleva.

      Radera
  3. Vilken jamarns braig idé Stellan !
    Alla volontärer borde verkligen firas !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jaa, det tycker jag också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...