fredag 13 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu är det helg igen. Det är tur att det finns snälla människor som inte bryr sig om ifall det är helgdag eller vardag, utan kommer till oss på katthemmet och ger oss mat, städar och gosar med oss i alla fall.

Utan dem skulle många av oss vara döda. Stackars Z är bara ett exempel. Fast idag har jag inte hört honom hosta så mycket så jag hoppas den nya medicinen har börjat hjälpa honom.

Blogghjälpen var här två gånger idag. Båda gångerna var hon inne i karantän och gav extra mat åt en av våra mammor som är lite för mager. Hon vill gärna ha sällskap när hon äter så om man är inne hos henne äter hon riktigt duktigt. Ungarna kräver ju mycket mat av mamma och då är det viktigt att mamma äter ordentligt.

Annars ska jag jama lite med Gloria ikväll och hon kan kanske hjälpa mig att planera för öppet hus på söndag också.

4 kommentarer:

  1. Skönt att Z inte har hostat lika mycket idag!
    Snällt av blogghjälpen att stanna hos kattmamman medans hon äter. Mattes förra katt Oscar ville gärna ha lite gos medans han åt, han tyckte all mat smakade bättre med lite kurr till.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi har flera katter som vi är oroliga för just nu. Zorro och kattmamman bland annat. Vi hoppas båda snart kryar på sig. Mamman behöver gå upp en hel del i vikt.

      Radera
  2. Mjau så jamans bra att Z inte hostar lika mycket som tidigare.
    Mja, vi katter tycker ju att maten smakar bättre, om ngn är hos oss när vi äter, mjau

    Hoppas du kan injama med Gloria, att hon hjälper dig med Öppet hus på Söndag oxå, håller tassarna på det.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag tror att Gloria redan är införstådd med att hon ska hjälpa mig på söndag!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...