torsdag 12 september 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Blogghjälpen var här och visade flera besökare på oss katter. En kille med en liten dotter var inne hos oss en lång stund. De klappade först mig. Jag gick ju runt på golvet och presneterade mig.

Gloria låg på sin favoritplats i sin lilla specialsäng. Plötsligt sträcker den lilla flickan in handen och klappar henne också. Det var lite överraskande att Gloria låg kvar, för hon brukar tycka det är lite läskigt med nya människor.

Nåjam, nu får ni i alla fall se hur min snälla kompis Gloria ser ut. Visst är hon fin?

10 kommentarer:

  1. jam, hon är söt, jättesöt. Lite blyg men vem skulle inte vara det när främmande folk tassar in

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja lite blyg är hon fortfarande, men inte alls så blyg som hon var i början när jag flyttade in till henne.

      Radera
  2. Ni är jättefina båda två! Man vill ju gärna kolla lite först innan man blir klappad! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, klart man måste kolla först. Alla klappar inte snällt.

      Radera
  3. Ni ser jamarfina ut tillsammans, tycker jag! Passar ihop på nåt sätt. Hoppas att det var bra besökare, och att någon katt snart får egna människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten Gustav, tycker du verkligen det? Vad kul. Vi trivs tillsammans.

      Radera
  4. Gloria är jamarsöt, vi förstår att du har blivit förtjust i henne! Vad modig hon var när tjejen klappade henne! Jag tycker också det är läskigt när det kommer okända och skall hälsa.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst kan det vara lite läskigt med främlingar som klappar en, särskilt om man är lite rädd för det mesta. Men Gloria har blivit mycket modigare.

      Radera
  5. Mjau, så jamarssöt Gloria är. Ni verkar passa ihop. Hoppas ni alla får eget hem framöver.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, ja det är ju meningen. Förr eller senare kommer våra människor.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...