onsdag 25 september 2013

Katten Stellan på SÖdertälje KAthem

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag har jag två saker att ta upp med er, mina snälla läsare.

Först var det nån som ville se en "riktig" bild på Gloria, min kompis. Här ser ni henne. Är hon inte söt? Och jag ska berätta en hemlighet också: hon är ännu sötare i verkligheten!

Faktum är att hon är den finaste katt jag vet!  Hoppas jag alltid får bo med henne.

Sen sna jag berätta om tågkatterna som det stod om i tidningarna igår. Nån elak toker har helt sonika lämnat en kartong med en nyförlöst hona och henne 5 ungar på en hatthylla på ett tåg! Hur kan man bli så ynklig?

Jag trodde knappast det var möjligt, men ynkryggarna har än en gång visat att de inte har några som helst begränsningar. UUUUUSCH! Men nu är de i alla fall i trygga händer hos Klosterkatternas   mattes katthem i Kristinehamn. Det var allt tur för dem.

12 kommentarer:

  1. Fyjam för såna dummisar. Fast de hade ju tur och fick hjälp i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, man tror ju att dummisarna ska ta slut nån gång. Men det gör de inte.

      Radera
  2. Gloria är jättefin!! Vilken tur att du hittat någon att gilla, och som också gillar dig! Hoppas också att det kommer en människa som vill bo med er båda två.
    Och kan bara än en gång konstatera att somliga människor bara har sågspån i klumpen högst upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, vi hoppas också att nån vill bli omtasstagen av oss båda. Undrar hur mycket sågspån det finns egentligen?

      Radera
  3. Hoppas verkligen att ni får komma hem tillsammans! Vilka idioter det finns, finns ju inte jam för det.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi jobbar på att vi ska få ett gemensamt hem!

      Radera
  4. Din Gloria är jamarsöt! Vilken tur att ni har hittat varandra, allt blir genast mycket roligare när man har en bra kompis.
    Fyjam för såna typer, vilken tur att mammakatt och hennes ungar blev hittade i tid och fick komma till katthemmet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst blir det roligare när man har en kompis. Det tycker både Gloria och jag.

      Radera
  5. Så fin Gloria är! Snälla kompisar är underbart, och vi hoppas att ni får fortsätta bo tillsammans eftersom ni trivs så bra ihop. Angående tokstollen som lämnade kissemissarna på ett tåg, säger vi bara "FRÄÄÄS"! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, här på katthemmet har de sagt att de ska jobba för att vi får ett gemensamt hem!

      Radera
  6. En riktig pangbrud, sanna mina jam! Förstår att du gillar henne *blink* :-) Skämt åsido, jamarkul att ni har kommit varandra så nära ♥
    Tågkatterna - ja, vad ska man jama, man blir ju störtarg förstås, men just nu känner jag mig bara så sorgsen över hur ond världen (eller rättare jamat människorna) kan vara...
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, visst är hon en pangbrud! Fast hon blir lite generad när jag jamar det till henne.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...