onsdag 7 augusti 2013

Katten Freddy gör sitt sista bloggonlägg ikväll

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Vilken Natt! Först ett "hej-då-party" som heter duga. Många av mina bloggkompisar kom och alla hade med sig goda grejer. Själv vågade jag inte ta för mycket mynta, eftersom jag ville vara fräsch när jag skulle åka till mitt nya hem.

Sen blev det fest hela natten lång.  När det började bli morgon skulle alla åka hem och det blev många nosbuffar och tasskramar.

Det var sen det började. Nu förstod jag vad man menade med fjärilar i magen. Jag hade tänkt sova lite innan matte kom, men det var stört omöjligt.

Mitt på dagen kom blogghjälpen. Vi satt och jamade och hon berättade att om en timme kommer matte och sen ska du åka till ditt eget hem. "Det kanske blir lite läskigt i början, eftersom du är vad vid din bur på katthemmet, men jag lovar dig att när du blivit lite van i ditt nya hem kommer du få det toppen. sa hon.

Jag hade min ryggsäck packad sen länge (ni ser den i bakgrunden). Jag fick lite godis av blogghjälpen. Hon klappade mig och såg ledsen ut. Hon sa att hon egentligen var glad, men att hon skulle sakna mig.

Sen gick hon ut ur buren. Flera andra var inne och klappade mig. Själv lyssnade jag på vad som hände i entrén. Äntligen hörde jag att nån ringde på dörren! Blogghjälpen öppnade. Det var matte som kom. Hon hade med sig en transportbur. Blogghjälpen tog den och sa att hon skulle ställa in den till mig så jag fick bekanta mig med den under tiden de skrev lite papper.

Så fort blogghjälpen ställt in transportburen i min bur, gick jag in i den. Det var liksom inget att jama om. Jag skulle ju åka hem!

Blogghjälpen sa att jag såg jättesöt ut där jag satt i min bur och väntade. Sen sa hon hej då till mig. Hon sa att hon hade stockar i halsen, men jag såg inga stockar. Men jag hade ju annat att tänka på.

Sen bar hon ut mig i entrén, sa lycka till åt matte och sa att vi gärna vill veta hur det går.

Jam, det ska ni nog få göra så småningom.

Nu ska jag installera mig i mitt nya hem. Det kommer nog bli lite läskigt i början, som blogghjälpen sa, men jag tror jag har fått ett toppenhem!

Nu hoppas jag ni stöttar min efterträdare. H*n behöver också få ett eget hem. Jag kommer aldrig glömma mina kompisar på katthemmet. Jag hoppas det går bra för alla och att de får toppenhem.

Så vill jag tacka er alla som stöttat mig! Jag har berättar för min efterföljare att det går mycket lättare att vänta på sitt eget hem när man vet att man har kompisar som stöttar en, Hoppas h*n också får känna ert stöd.



19 kommentarer:

  1. Vilket party det var! Viär allt lite "blöta i ögat" här med, dels för att vi kommer att sakna dig men mest för att vi är glada för att du kommer HEM! Hoppas verkligen att vi får lite rapporter framöver om hur du har det.
    Självklart stöttar vi nästa bloggkatt.
    Nosbuffar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas matte hör av sig när jag bott in mig.

      Radera
  2. Å, lycka till i ditt nya hem! *torkar en tår med tassen*
    Vi kommer sakna dig!

    SvaraRadera
  3. Nu är du i ditt nya hem, det hem du förhoppningsvis alltid ska bo kvar i, tillsammans med människor som älskar dig!! Håller tassarna för att det ska bli så, och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag tror det kommer bli precis så!

      Radera
  4. Tack för jamarpartyt igår. Vi kommer att sakna dig.
    Lycka till i ditt egna hem. Vi håller tassar och svansar för att allt ska gå bra.
    NosGos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolfart och Gräddnos, tack själva både för igår och för att ni håller tassar och svansar för mig!

      Radera
  5. Lycka till du fine lille gubbe. Förstår att blogghjälpen får stockar i halsen, det får jag med... Xantippa

    SvaraRadera
  6. Tack för ett jättetrevlig party och lycka till i ditt nya hem.
    Visst är det lite läskigt i början, men det kommer att bli jättebra bara du får bo in dig :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag tror också det kommer bli jamarbra när jag bott in mig!

      Radera
  7. Vi missade tyvärr dit party Freddy då matte var iväg på katthemmet kompis hela dagen. Men vi önskar dig härmed lycka till i ditt nya hem. Nosbuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puma m fl, det var synd att jag inte fick träffa er sista dagen, eller snarare natten, på katthemmet, men tack för lyckönskningarna!

      Radera
  8. Hoppas du får ett riktigt bra liv i ditt nya hem och att vi får höra ifrån dig, lilla söta Freddy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag tror nog ni får nån hälsning från mig framöver!

      Radera
  9. Jag missade också ditt party :(
    Som vanligt min mattes fel !!
    Lycka till i ditt nya hem !
    Du ska se att det blir toppen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det var synd, men om inte ens matte ser till att man ska på fest, då måste man ju uppfostra dem!

      Radera
  10. Åh, så ledsna vi blir för att vi missade partyt - och ännu mer för att det blir så tomt efter dig, Freddy... <3
    Men å andra sidan - så GLADA vi är för din skull! Tänk att du är i ditt nya hem nu, med din alldeles egna matte! Vi önskar dig all lycka i ditt nya liv, finaste Freddy <3
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...