onsdag 3 juli 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag är jag så trött på politikerna som bara pratar i Almedalen.Varför är det så viktigt att lova en massa saker just där och nu? Och varför tar så få upp den viktigaste frågan av alla, sett ut kattperspektiv: frågan om djurhållningen i Sverige.

Jag vet flera katthem som inte får nån hjälp alls av vare sig sin lokala polis eller länsstyrelse. De struntar i katterna. Ska det vara så?

Nääääää, det ska det inte. Såna frågor skull upp och diskuteras, tycker jag. Måste nog se till att jag och alla mina bloggkompisar kommer iväg till Almedalen nästa år så vi kan jama ifrån på skarpen.

8 kommentarer:

  1. De har konstiga prioriteringar i Almedalen absolut!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt att de kan prata så mycket utan att säga något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är det konstigt. Så gör ju aldrig vi.

      Radera
  3. Matte har setat och lyssnat på rapporterna därifrån på nyhetsmorgon den här veckan och hon håller med om att det är konstigt att så lite viktigt sägs fast så många pratar hela tiden.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. jamar oxå, att det pratas så lite om det som är viktigast, om just katthemmen, mjau
    Vi håller tummarna att det blir ngn ändring på det framöver, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, vi får nog ingripa själva om det ska bli nån ordning!

      Radera
  5. Ja, tänk om alla katter kunde samlas och jama ifrån på skarpen i den där dalen! Wow, vilken mäktig jamkör vi hade bildat, den hade nog ingen kunnat nonchalera! Och vi bara fortsätter jama tills vi har fått igenom allt vi vill, hihi, jamarbra metod :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, det är nog bästa sättet. Vi får ordna det till nästa år!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...