lördag 27 juli 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Häromdan läste jag en kvällstidning. Där stod om en farbror som hette Lamm i efternamn,  att han tycket att bloggar var det töntigaste han visste.

Då tänkte jag så här: för det första är det ett sätt för mig att berätta vad jag tänker, vad som händer i min värld och att fästa uppmärksamheten på många problem i den världen, kattvärlden.
Sen tänkte jag också, att det där lammet kan inte läsa kattbloggarna.Jag tycker de är jätteroliga att läsa. Jag har fått många vänner på det sättet.

Det där lammet kan läsa nåt annat. Han har nog ingen katt i alla fall.

Nu ska jag förbereda mig för öppet hus i morgon. Blogghjälpen ska komma så jag räknar med godis!

10 kommentarer:

  1. Lammet har ju rätt att tycka som det vill, vi behöver inte bry oss. Ses nog imorn(matte)!

    SvaraRadera
  2. *Fnyser* Bloggar töntiga? Vilken förolämpning mot oss bloggande katter. Vi är ju inte bara roliga och söta att läsa om, vi sprider viktig information också. Speciellt ni på Södertälje Katthem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, så det så *stampar med tassen!*

      Radera
  3. Kattbloggar är det bästaste som finns , så det så !
    Har också lärt känna en massa trevliga katter , hundar och människor genom mitt bloggande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, visst är det ett jamarbra sätt att träff både två- och fyrbeningar med rätta inställningen?

      Radera
  4. *Fnyser här oxå*
    *Töntiga bloggar*
    Då vet inte det däringa lammet vad han talar om???
    Både vi och matte har fått så fina kattvänner genom alla kattbloggar vi tassar till.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, S, nä, han har ingen aning om vad han säger!

      Radera
  5. Bloggar är ju jamarskojsiga att läsa! Ikväll var dessutom matte på kånsääär med två trevliga kattbloggsmattar som hon aldrig hade lärt känna utan våra bloggar.
    Vi håller tassarna för att du får mycket gottisar imorgon
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, lammet kanske aldrig får några kompisar, och det är därför han är så negativ?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...