torsdag 18 juli 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Det var både bra och dåligt.

Det dåliga var att det inte var så många besökande. Var finns alla kattvänner?

Det bra var att en av mina favoritgodiskompisar var där plus blogghjälpen.

Först fick jag godis av favoritgodiskompisen. Lite senare kom blogghjälpen in i min bur och vi satt och jamade ganska länge. Då fick jag flera godisar. Jag buffade på blogghjälpen och hon pratade mycket med mig. Det var en mysig stund. Sen gick blogghjälpen ut ur buren.

Efter en stund kom  favoritgodiskompisen tillbaka. Då jamade jag till henne att jag inte fått nåt godis av blogghjälpen. Jag hade alldeles glömt det! Då fick jag mer godis av henne.

Så trots att det inte var så många besökare var det ett bra öppet hus ändå.

6 kommentarer:

  1. Ah, jag brukar också glömma att jag fått gottis ibland. *blink blink*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst är det lätt att glömma sånt?

      Radera
  2. Vissa godisar är så ynkligt små att man glömmer dem så snart man har tuggat färdigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambo och Roxy, visst. Det är ju därför man glömmer dem så klart.

      Radera
  3. Vad bra att du har en egen favoritgodiskompis!
    Men jag är inte alls förvånad över att blogghjälpen glömde ge dig godis, tur att hon inte glömde det viktigaste i alla fall - goset!
    Här hemma fick vi smaka såna där kattkyssar, de var riktigt smaskiga! Men det var sånt där onödigt papper runt varje gottis så man fick vänta i kattiljoner år innan matte hade öppnat flera till oss alla 3.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, kattkyssar i papper vet jag inte om jag fött. Ska jama till blogghjälpen att hon genast köper.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...