söndag 9 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

 Nu har det varit öppet hus. Det var en del folk här och tittade. Fast mest på de tre kattungarna vi har ute i kattsalen.

Både jag och blogghjälpen tycker det är lite konstigt att kattungarna blir tingade nästan genast de kommer ut på hemsidan, medan vi andra fullvuxna katter inte verkar lika intressanta.

En del tror visst att kattungar är nån särskild ras som alltid är kattungar. Men så är det inte. De blir snabbt vuxna de också. Vi hoppas att de är lika älskade då som när de var ungar, men vi vet tyvärr att en del tröttnar på en vuxen katt. Därför känns det bra att vara vuxen. Om nån fastnar för mig vet jag att det inte är för att jag är en gullig kattunge.


14 kommentarer:

  1. Fräs för såna dummisar!!
    Du har väl tur i oturen att vara vuxen, kan man väl jama.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, de som överger sina katter, oavsett ålder, är jättedummisar.

      Radera
  2. Hej Freddy, fattar inte det där riktigt. Vi är ju redan intränade i sånt människor vill att vi gör, som att gå på lådan, inte riva möbler, komma när de lockar och så... det kan inga kattungar. Fast de är söta. Nu har vi en sån katt igen här hos oss, som inte var kattunge hela sitt liv. Så han kastades ut. Han hade turen att hitta till mitt hus, före mig, och matte hittade ett bra hem åt honom för hon blir allergenisk av honom. Men han får komma hit på semester ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, alla katter som kommer till ert hem har tur. Även om ni inte kan ta tass om dem själva så vet vi att de inte blir övergivna.

      Radera
  3. Vi håller tassarna för att dina människor kommer snart, men det är värt att vänta så det blir rätt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är alldeles riktigt. Det är viktigare att det blir rätt än att det går fort!

      Radera
  4. Visst är det konstigt? Kattungar är jamarsöta men vi tycker det är bättre med en vuxen katt först, är den sen väldigt lekfull kan man skaffa en liten kompis till den. Ungefär som matte gjorde med mig och småkillarna och som flera andra av våra kompisar har gjort.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om er matte tar hand om en kattunge så vet vi ju att hon förstår att den kommer bli vuxen, och lika älskad då - om inte ännu mer.

      Radera
  5. Håller så jamas med övriga missevänner här, tassarna upp!
    Fattar inte heller varför vissa tvåbeningar ofta tar ungar först
    Vi katter växer som jamat upp vi oxå, som tvåbeningarna gör.


    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag, all blir vi ju fullvuxna, om vi får leva förstås.

      Radera
  6. Har aldrig förstått mig på det där att man tröttnar på sin katt när den blir vuxen?! Både kattungar och vuxna katter är minst lika underbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, jag, ALLA katter har rätt att bli älskade, oavsett ålder och utseende.

      Radera
  7. Här förstår vi oss inte heller på folk som tröttnar på sina katter ?!
    Min matte tyckte bara det var bra att jag var såpass gammal som 6 månader när hon köpte mig.

    SvaraRadera
  8. En riktig människa tycker bara mer och mer om sin katt!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...