fredag 28 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

 Igår när blogghjälpen blixtrade på mig, tog hon det här fotot bland annat. Hon säger att det ser ut som om jag ler! Hi-hi. Och så säger hon att jag är hur söt som helst. Hi-hi igen.

Nu är det helg igen. Den här helgen ska blogghjälpen resa bort. Det är nån minimänniska som ska döpas. Det måste vara en hemsk upplevelse att döpas för tvåbeningar, för de HÄLLER VATTEN på den som ska döpas.

När vi döps här på katthemmet gör man inga såna tokigheter.

Nu blir det uppehåll på bloggen några dagar. Vi hörs nog på måndag eller tisdag igen.

12 kommentarer:

  1. Det var de en evinnerlig tur att man inte har blivit dopad! Kan inte fatta vilka stolligheter dessa människor hittar på? Jag skulle ALDRIG finna mig i att bli hälld vatten på, det är ett som är säkert! Förstår att ni inte gör så där, det skulle ni inte tillåta förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, de är heltokiga ibland, tvåbeningarna och deras påfund.

      Radera
  2. Du ser faktiskt ovanligt glad ut. Såna bilder är ju alltid trevliga.
    Det där med dop är verkligen farligt, husse har berättat att de stackars barnen som får vatten på sig, gråter hela tiden. Men jamarns skulle inte göra det om man blev dränkt??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är konstigt att inte nån räddar dem undan det där vattnet.

      Radera
  3. Sötnos! Xantippa

    SvaraRadera
  4. håller jamans med sippo, det där med att döpas kan ju vara farligt. Stackras barn som får vatten på sig då, dom gråter ju hela tiden, så vi förstår jamans inte varför det ska hällas vatten på dom??

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, det verkar jättefarligt. Tur att vi inte gör så här på katthemmet.

      Radera
  5. Ett äkta kattleende! Planerar du en massa bus medan blogghjälpen skvätter vatten på småttingar? *blink* Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, he-he, jag har en del planer...

      Radera
  6. Jättefin bild på dig Freddy !
    det ser faktiskt ut som om du ler :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja, det gör jag också!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...