lördag 22 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Som alla säkert vet ska ju tvåbeningar lägga sju sorters blommor under kudden när det är midsommar. Då ska man drömma om sin tillkommande. 

För katter gäller ju att man ska lägga sju mususlingar, som Alice  påpekade.

Nu har vi inga mususlingar på katthemmet och dessutom är jag inte så intresserad av nån tillkommande katt, däremot av en tilkommande matte eller husse!

Då kom blogghjälpen och jag överens om att jag skulle få sju godisar som jag kunde lägga under min dyna här i buren. Det skulle nog gå lika bra. Det var ju en jamarbra idé.

Men ganska snart kom jag att tänka på stöldrisken i min bur. Tänk om nån skulle stjäla mina godisar medan jag sov! Jag vågade inte ta risken att ha dem liggande där helt enkelt, så jag tänkte som så, att om jag äter upp dem är de dels i säkert förvar, dels fungerar det säkert lika bra med drömmen ändå. Jag åt alltså upp mina godisar innan jag somnade. (Ja, direkt när blogghjälpen hade lämnat buren, om sanningen ska fram).

Men inte drömde jag om mina människor för det. Jag ska säga till blogghjälpen att jag får nya godisar i morgon så jag kan testa en gång till. Dessutom tror jag att sju godisar är för lite. Man behöver nog betydligt fler för att det ska fungera.

14 kommentarer:

  1. Vi tror det fungerar om det är sju olika sorters godisar, men för att vara på säkra sidan skall man nog även ha sju st av varje sort. *räknar på klorna* Det blir många godisar... *slick om nosen* Jag skall nog överjama matte att vi också får prova det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag har också tänkt i precis de banorna. Och så ska man nog ha några i reserv också.

      Radera
  2. Tror också att det behövs MÅNGA FLER godis än 7 för att man ska drömma om sin tillkommande matte och/eller husse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, kul att vi är överens. Det gör förhandlingarna med blogghjälpen lättare.

      Radera
  3. Jag tror du ska äta gottisarna och sen lägga dig under kudden. Då funkar det kanske. *håller tassarna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, tror du det? Mmmm, du kan mycket väl har rätt.

      Radera
  4. Sippo har nog en braig idé om gottisar å vart man ska sova *fniss*

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, han är nog på rätt spår!

      Radera
  5. Jamar som Hjulia huller om buller, **Sippo har nog en braig idé om gottisar å vart man ska sova**
    Det håller vi tass på!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag jobbar på det spåret!

      Radera
  6. Jam tycker att du skall kombinera Alice' och Sippos tips - sju olika sorters godisar som du äter upp och sedan lägger du dig under dynan när du skall sova, så drömmer du säkert om din tillkommande matte/husse! Och skulle du inte drömma, är du åtminstone mätt och glad... *kurrar*

    Helgtass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, ja det låter bra. Fast jag tror fortfarande att det kanske är för lite?

      Radera
  7. Massa bra ideer! Gör efter alla förslagen, endera av dem funkar kanske

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, smart! Så ska jag förstås göra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...