måndag 17 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Eftersom vår hälsoansvariga var tvungen att åka till vettisen akut med en av mina kompisar idag så kom blogghjälpen hit ett tag.

Hon kom in i buren utan godis och satte sig ner på min lilla bänk. Då hoppade jag upp bredvid henne. Sen gosade vi jamarmycket.

När hon gick trodde jag inte jag skulle få nåt godis idag, men det gjorde inte så mycket. Fast när hon jobbar med lite annat ett tag kom hon tillbaka.. Då hade hon godis med sig!

16 kommentarer:

  1. Men uschjam så otäckt. Hoppas din kompis blir bra igen. *håller tassarna*
    Snällt av blogghjälpen att komma tillbaka med lite gottisar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det var bra att hon kom tillbaka. Hon har lärt sig något, i alla fall.

      Radera
  2. Vilken tur att du fick godis idag med!
    Hoppas att din kompis mår bra efter vettisbesöket.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, idag hade jag tur. Man borde få godis varje dag.

      Radera
  3. Ibland är det ju faktiskt litet ordning på blogghjälpen! Godis en vanlig måndag är inte fel.
    Och hoppas vettisen kunde hjälpa din kompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jo, det händer att hon uppför sig. Men jag får jobba hårt för att få henne att göra som jag vill.

      Radera
  4. Vi håller tassarna för din kompis. Visst är det mysigt med gos, ibland är det nästan bättre än godis.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag håller med. Man behöver gos jämt.

      Radera
  5. Gos är faktiskt viktigare än gottis, men det bästa är om man får båda. Hoppas det gick bra med din kompis!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja så är det ju. Men jag tycker man skulle få båda. Jämt.

      Radera
  6. Hon kan allt vara lite lurig, blogghjälpen, fast du fick ju dit godis till slut. Hoppas att allt gick bra för din kompis hos vettisen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, hon är alldeles för ofta lurig! Det är ett av mina problem.

      Radera
  7. Hoppas oxå att gick bra för din kompis hios vettisen, håller tassarna.
    Bra att du fick ditt godis till sist iaf, mjau

    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja, men jag fick kämpa för godiset.

      Radera
  8. Åh, både mys och godis, bättre kan en dag inte bli! Hihi, hon lurade dig allt lite där, den goda blogghjälpen, men slutet gott, allting gott <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, ja, hon luras alldeles för ofta. Men den här gången gick det ju bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...