lördag 1 juni 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag är det en massa tvåbeningar ute och springer på gatorna i Stockholm. Jag tycker lite synd om dem för det regnar på dem. Jag tycker själv mycket om att springa, men om det regnar vill jag helst ligga inne eller åtminstone under nån buske så jag inte blir blöt.  Men tvåbeningar är ju lite konstiga, som alla vet. De springer fast de blir blöta och fast de kan välja att vara inne.

Nåjam, det är inte mycket att fundera över. Vi katter blir nog aldrig kloka på tvåbeningarna.

I morgon är det öppet hus igen. Tänk om det kommer en massa trevliga människor hit då! Bästa att jag både putsar pälsen och städar min bur ordentligt så alla förstår att jag är en duktig kisse.

10 kommentarer:

  1. De har sina idéer.. och många är konstiga! Vi håller tassarna för många besökare imorgon och att dina människor kommer.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas också det kommer många snälla tvåbeningar.

      Radera
  2. Visst är det konstigt att de väljer att vara ute och springa i regnet när de kan vara inne istället och gosa med en katt.
    Vi håller också tassarna för många besökare imorgon och att dina människor dyker upp.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nåt måste vara fel när de väljer regn framför katter!

      Radera
  3. Vi jamar som Dui,Deco och Alice, konstiga tvåbeningar vi bor med, som springer i regnet :( Suckjam, när dom kan vara inne och gosa med oss katter istället.

    Hoppas dina människor kommer snart, så du får ett alldeles eget hem för alltid framöver.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, visst är de konstiga? De lär sig visst aldrig att prioritera.

      Radera
  4. Åh vad jag hoppas att någon bra person snart upptäcker dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag också. Kanske är det min tur snart?

      Radera
  5. Visst är dom konstiga dom där 2-beningarna !!
    Min matte var minsann på rymmen för att glo på en massa gamla bilar nu i helgen igen *suck*

    SvaraRadera
  6. Looks like my phone has decіdеd to work proρerly this weеk,
    Ι can аctually reply. Ιf I cаn ѕay, I wouldn't bother myself.

    my weblog: loan with bad credit

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...