fredag 17 maj 2013

Katten Freddy på Södertlje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag är det stressig igen. Först var blogghjälpen här på morgonen och  försökte hjälpa katterna i karantän. Ni kan ju tänka er själva! Givetvis fick jag gripa in och jama om vad hon skulle göra.

Sen blev det ännu mera jobb. Snälla snickare Christer ska nämligen sätta upp markiser utanför karantändelen av katthemmet ikväll. Det blir ganska varmt där nu så det behövs markiser.

Christer och jag har ju länge haft ett väldigt gott samarbete och vi diskuterar ofta olika lösningar på de jobb som ska göras. Det har ju gått väldigt bra hittills.

Men ikväll har vi ett problem. JAG får nämligen inte tassa in i karantän och kan därför inte jama om för Christer hur vi ska göra! Som tur är har jag duktiga kompisar inne i karantän som kan hjälpa till, men det kan ju inte hjälpas att de inte har samma erfarenhet av snickararbeten som jag.

Nu litar jag ju helt på Christer i och för sig, men det är klart att han har ju hela tiden haft min expertis att tillgå när vi byggt nya katthemmet. Nu får jag bara hålla tassarna att allt ska gå bra ändå!

10 kommentarer:

  1. Vi får hoppas att det går bra men Christer verkar ju väldigt fixig. Skönt med markiser så det blir lagom värmt.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det är tur att jag har förtroende för Christer.

      Radera
  2. Det går säkert bra ändå. Christer är ju jätteduktig!!!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller. Ja, jag hoppas det!

      Radera
  3. Aj då, det blev ju litet komplicerat där...Jag hoppas verkligen att Christer ska fixa det ändå. Men han kan väl komma in till dig och fråga om det skulle kärva till sig ordentligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jo, det kan han ju göra förstås. Då ska nog allt gå bra!

      Radera
  4. Det går nog bra, Christer verkar vara en klok och lättlärd tvåbening och du har hunnit lära upp honom bra under hela bygget.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja han har blivit väldigt duktig. Han är nog den bästa snickare jag träffat.

      Radera
  5. Jamar som övriga missevänner, Det blir nog bra jobb det däringa, eftersom du har lärt upp honom, hur han ska göra.


    Tassmjau
    Trevlig pingst på dig och alla som jobbar på södertälje katthem

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag hoppas det går bra, men jag finns ju till tass om det kör ihop sig.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...