torsdag 9 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag är jag både ledsen och arg. Vi har precis fått tag i den som mördade flera katter i Göteborgstrakten, så dyker det upp flera dödade katter i Norrland! Vad är det för fel på vissa människor? Och hur kommer det sig att inte omgivningen märker att det är nåt fel?

Jag vet inte säkert, men jag har mina misstankar att det är svårt att vårda såna personer och därför blundar alla för problemen. Det går nog inte att säga till polis eller psykvård att nån man uppmärksammat verkar konstig. Det räcker nog inte för att den personen ska få vård.

Det tråkiga är att inte ens när det bevisats att nån begått så här vidriga brott, verkar det finnas nån vård. De är snart ute i samhället igen och har inte alls insett att de gör nåt fel.

Så vad ni gör - håll koll på era katter, var ni än bor. Det kan dyka upp tokar överallt.

10 kommentarer:

  1. Men uschjam, det har jag inte hört? Det är såklart något allvarligt fel i skallen på alla som gör illa djur. Läste om hästar som blivit knivskurna flera gånger. Fåglar av olika slag som dödats. I Göteborg var det ju många människor som visade sin ilska och avsky för dåden. Hoppas det blir det i Norrland också, och det fort, så att polisen prioriterar brotten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är hemskt att det finns människor som uppenbarligen njuter av att skada andra. Man kan inte må bra då. Det är helt klart nåt fel i skallen på såna.

      Radera
  2. Ja fyjam så hemskt. Husse muttrar väldigt otrevliga ord när han hör talas om kattmördare. *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag förstår din husse. Det finns fler än han som säger saker som inte ska återges när man hör om sånt där.

      Radera
  3. Sorgligt är det. Har så svårt att förstå att man kan göra så.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, och att det aldrig tar slut. Utvecklas inte mänskligheten?

      Radera
  4. Fyjam för såna idioter! Tyvärr tror inte vi att såna går att "bota" utan att de saknar något väsentligt i hjärnan från födseln. Vi tror inte att man kan lära sig känna empati för andra i vuxen ålder.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag är rädd att du har rätt. Fy, vilket liv såna människor måste leva.

      Radera
  5. Jamar som övriga missevänner. vi förstår oss inte heller på varför sådana *idioter* gör så mot oskyldiga djur överhuvud taget, suckjam.
    Uscchjam så hemskt!
    Dom måste vara sjuka ngn stans där i huvudet.

    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, c, T, S, ja nånstans måste de vara jättesjuka. Ruskigt att det ska gå ut över andra bara.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...