torsdag 30 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Ni som läste bloggen igår vet ju att jag nämnde ett godis som jag gillade.  På bilden idag kan ni se påsen längst till höger på bilden, men eftersom blogghjälpen inte varit här på hela dagen så kan hon inte hjälpa mig att lägga ut namnet ännu. Det ska, på allmän begäran, ske så snart som möjligt.

Idag är det öppet hus igen. Ska bli spännande att se om det dyker upp nån intressant person. Blogghjälpen har sagt att rätt som det är så gör det det. Det kan ske när som helt, säger hon. Hon tycker att den personen som har förståelse för att jag haft ett helvete (ja, så säger hon faktiskt) tidigare, men som vill ge mig tid och kärlek, den personen kommer dra en riktig vinstlott!

Ibland är blogghjälpen riktigt trevlig.

10 kommentarer:

  1. Vi tycker det ser ut som en påse med Dreamisar på bilden. Det är verkligen jamargott och mitt absoluta favoritgottis!
    Vi tror blogghjälpen har helt rätt, rätt vad det är så står din människa där.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk om blogghjälpen har rätt för en gång skull!

      Radera
  2. Vi väntar spänt på att få veta vad det är för gottisar du fått. Självklart kommer den som adopterar dig, att dra en vinstlott. För det är ju alla vi katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag ska snart berätta om godiset. och visst är alla katter vinstlotter!

      Radera
  3. Nu ser man vilken bra läge du har som parkeringsvakt! I väntan på att rätt människa ska dyka upp är det ju bra att ha ett intressant arbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag har ju, som du vet, många intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter. Men det är kul med lite nya såna också.

      Radera
  4. Bra utsikt du har! Gissar också på Dreamisar men det har vi aldrig smakat bara gett bort.. Vi jamar med blogghjälpen, den människa kommer och drar en riktig vinstlott! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag ska snart berätta vilket godis det var!

      Radera
  5. Kära Freddy, dina människor kommer säkert framöver, när dom vet vilket liv du levt och som vet vad det innebär, håller tassar och mattes tummar på det.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, hoppas också de kommer snart. Tack för tasshållning.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...