tisdag 28 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Tänk att det kan vara så mycket att göra när man flyttar! Nu börjar jag få lite ordning på grejerna i min nya bur, men det återstår en del. Jag har ju nya grannar till exempel. De måste jag ju hälsa på. Sen måste jag undersöka vilken vinkel man ser bäst ifrån när man ska kontrollera området utanför katthemmet.

Nåjam, det ska nog gå bra.

Sen har det hänt en annan sak också.  Familjen som ville ha mig har ångrat sig. Jag råkade återgå till mina gamla vanor att klappa till de som smeker mig när jag tycker det blir för mycket. Det var tyvärr lillmatte som råkade ut för det, flera gånger dessutom. Så nu vill de ha en annan katt.

Men blogghjälpen säger att det kanske var bra, för jag ska nog ha människor som kan läsa av en katt lite bättre. Jag kanske inte är nån barnkatt helt enkelt.

Attan att jag skulle göra så där!

16 kommentarer:

  1. Nej, så ledsamt... men det kanske är så att den matte som har barn att ta hand om måste se till deras bästa i första tass. Du skall se att du snart får ett annat hem som fungerar bättre! *tröstkurr* Och blogghjälpen har säkert rätt i att den du skall ta tass om måste vara bra på att förstå sig på djur med speciella behov... hon är klok, blogghjälpen!

    Hederstass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, ja, på nåt sätt tror jag det var bäst som skedde. Det hade varit värre om jag gått och väntat i flera månader, flyttat, och sen fått flytta tillbaka.

      Radera
  2. Skönt att du börjar komma till rätta men tråkigt med familjen. Men bättre att det hände innan du hade flyttat, håller med Blogghjälpen. Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja det var nog trots allt bättre att det hände nu.

      Radera
  3. Det var nog bäst att det hände nu. Tänk om du flyttat och sen...
    Sånt händer, alla tvåbenta kan inte läsa oss så bra och du måste ju få visa att du blev orolig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja, fast egentligen tyckte jag om lillmatte också. Men hon förstod nog inte det.

      Radera
  4. Jam så trist, men jag håller också med om att det kanske var lika bra. Du skulle gärna få bo hos oss, om vi bara hade råd. För vi bryr oss inte om det råkar rivas eller bitas.
    *tröstbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det var ett fint erbjudande, men kanske ska jag vara ensamkatt? Blogghjälpen säger att jag kan vara lite "dominant".

      Radera
  5. Men jamarns vad sorgligt! Men vi håller med blogghjälpen, hon är riktigt klok när det inte gäller godis! Vi är säkra på att du snart får en ny husse/matte och ett bra för-alltid-hem för matte säger att du är en helt underbar misse!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jaa tänk om blogghjälpen kunde visa lite klokskap när det gäller godis! Men jag kämpar på med henne.

      Radera
  6. Det var ju tråkiga nyheter, men bättre att du får vara kvar tills du hittar någon där du får stanna för alltid. Jag tror också på att det är bäst utan barn.
    Bra att du trivs i din nya bostad i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, mitt nya rum är jamarfint. Synd att du inte kan komma och hälsa på.

      Radera
  7. Men så Tråkigt Freddy, men du hittar säkert en annan trevlig familj att ta tass om, tassar om. Vi jamar som: Sippo, Tindra och viska samt husse, att du skulle fått bo hoss oss, bara vi haft råd säger matte, för vi bryr oss inte heller om varken riv eller klös.
    Bra iaf att du verkar trivas i din nya bostad där på katthemmet,

    Tass tass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag hoppas det snart dyker upp nån annan som vill ge mig ett hem. Blogghjälpen säger att rätt som det är kommer det nån som ser bara M I G!

      Radera
  8. Ackjam, dessa stackars människor som inte förstår sitt eget bästa! Om en katt klappar till någon så är det för det ALLRA mesta för att tvåbeningen har varit lite för häftig och oberäknelig i sitt klappande.
    Min matte brukar säga till alla som inte fattar detta att "tänk om någon höll på och viftade med handen alldeles i närheten av dina ögon och andra känsliga delar, nog skulle du också dra öronen åt dig, och kanske rentav skyffla bort den viftande handen med viss brutalitet"
    Det väntar något bättre på dig, Freddy, någon som verkligen förstår hur vi katter fungerar <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, det vore nog inte så kul för vissa tvåbeningar att bli ompysslade hur mycket som helst. Ibland vill man ju bara vara ifred.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...