måndag 27 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje KAtthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

 Idag har det hänt grejer här på katthemmet må ni tro.

Det började med att vår snälla hälsoansvariga glömde stänga min burdörr. Och inte nog med det. Hon hade glömt stänga en burdörr på andra sidan gången också. Den buren har fönster ut mot naturen.

Jag väntade förstås länge på att hon skulle upptäcka sina misstag och stänga dörrarna, men det gjorde hon inte. Det stod öppet jamarlänge.

Jag tyckte det var lite läskigt att gå ut ur min bur, så jag stannade där i alla fall för säkerhets skull.

Efter kattiljoner timmar kom hon in till mig och jag tänkte att hon äntligen upptäckt sitt misstag. Jag jamade till henne att "nu hade du allt tur att jag inte gick ut ur min bur och in i den där andra buren!". Men då svarade hon "men det ä ju det som är meningen, Freddy. Du ska få en ny bur där du kan titta ut, förstår du".

Jag blev alldeles paff. Så började jag titta ut ur min bur, Jag knäade ordentligt för säkerhets skull, men sen gick jag sakta, sakta mot den där andra buren där dörren stod öppen. Där fanns det redan dynor, vatten, mat och leksaker.  Jag tassade in och undersöker först allt på golvet. Sen hoppade jag upp i fönstret och började min kattifiering av buren.

Det kommer nog ta lite tid innan jag ordnat allt som jag vill ha det, men jag ser ju redan att här finns MASSOR att göra!


14 kommentarer:

  1. Grattis till din nya utkiksplats. Väntar med stor spinning på rapporter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli! Ska bara bo in mig lite först.

      Radera
  2. Så mysigt med ett fönster att kika ut igenom!
    Grattis bästaste Freddy!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja det var kul. Men det blir mycket jobb!

      Radera
  3. Det var en stor nyhet! Förstår att du kommer vara upptagen nu med all kattifiering och att boa in dig i det nya rummet. Klart det tar tid att få till det hemtrevligt med de dofter du vill ha där. Ser fram emot att få höra hur det går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det kommer gå bra, fast lite tid tar det förstås. Allt annat ska ju också skötas.

      Radera
  4. Så spinnande! Det var klokt att vänta lite med att lämna det invanda men vet ju vad man har..tror nog att din nya bur blir toppen den med! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, man måste vara försiktig. Med min bakgrund vågar man inte lita på tvåbeningar hur som helst.

      Radera
  5. Men så roligt! Du har också ett fönster att hålla koll ifrån, precis som jag. Nu fattas bar föralltidhemmet, men det är ju också på G. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja det blir mycket att kolla nu. Det ska bli spännande.

      Radera
  6. Men vad jamar du Frddy, så jamars kul att du fått ett rum med fönster, där du kan sitta och hålla koll utåt oxå, tassarna upp!
    Jamar som Pelle, att nu väntar vi på att du ska få ett
    föralltidhem snart, kompis. Vi håller tassarna på det.

    Tasskram på dig kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja det är jamarkul att kolla allt som rör sig utanför katthemmet!

      Radera
  7. Vad skojsigt att flytta till en fönsterbur! Men det tar nog en stund innan du fått ordning på alla saker som du vill ha det. Nu väntar vi med spinning på rapporter om vad du ser från fönstret.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart det kommer ta lite tid, men det får det väl göra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...