måndag 20 maj 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Jahajam, så är det en vanlig vecka igen.

Det känns ganska skönt, även om det innebär en hel del jobb ändå.

Det börjar redan i morgon, när blogghjälpen ska ta ett morgonpass. Alla förstår ju att hon behöver hjälp av en rutinerad katt = Freddy. Men det ska nog ordna sig.

Sen måste jag förbereda öppet hus på torsdag igen. (Hoppas mina mattar kommer då).

På lördag är det årsmöte i Svekatt i Örebro. Blogghjälpen ska dit och då förstår ni att jag måste förbereda henne, som vanligt när honn ska ha möten.

Sen är det inte långt kvar till den 15:e juni. Då ska vi ha loppis utanför katthemmet med lotteri, kaffe, saft, bröd och annat. Det är mycket att förbereda för en bloggkatt. Ni kommer väl?

12 kommentarer:

  1. Underbara du! Skönt att Blogghjälpen har dig att hålla i tassen när det är så mycket att göra! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jo, blogghjälpen skulle gå under om hon inte hade mitt stöd.

      Radera
  2. Har sett till att matte skriver det i sin kalender!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det är ordning och reda med dig!

      Radera
  3. Utan er bloggkatter skulle ingenting fungera där på katthemmet, det inser var och en. Måste jama att jag är tacksam att jag inte har så mycket ansvar som ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nu är det nog så att man växer med ansvaret. Jag kunde ju inte så här mycket när jag började!

      Radera
  4. Å Freddie, om vi bara kunde, men det är långt att åka från Otterbäcken till Södertälje, men du förstår säkert att vi gärna ville komma för Södertälje och katthemmet ligger oss nära hjärtat, men vi ska be för att många kommer och att de har massor av pengar att spendera.

    Nosgos (rodnar)
    Majsan, numera klosterkatt
    Jenny hälsar så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan & Jenny, vad snällt. Och som katt vet jag ju att man inte behöver vara fysiskt närvarande för att märkas.

      Radera
  5. Det hörs att du har tassarna fulla som vanligt! Vi håller tassarna för att din matte kommer på öppet hus
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, det gjorde de! De är så snälla mina mattar.

      Radera
  6. Mjausan, så mycket du har att stå i.
    Hoppas din matte kommer på öppet hus.

    Det är jamars bra att du kan förberada blogghälpen, när hon ska till örebro på årsmöte i Svekatt.

    Tass på dig du fina katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S; mina mattar kom på öppet hus. Jag blir jamarglad varje gång jag ser dem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...