söndag 7 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag ordnat med öppet hus. Det kom en hel del människor. Några tittade på mig, och blogghjälpen stod bredvid och sa att jag har blivit en väldigt trevlig katt, men att jag har haft det kämpigt  innan jag kom till katthemmet.

När de tittat färdigt gick de vidare och då kom blogghjälpen in till mig. Som tur var hade hon lite godis med sig. Jag gjorde som jag alltid gör när det vankas godis, började trampa med tassarna och buffa på henne. Hon säger att hon tycker jag är jättemysig då.

Nu hinner jag inte blogga så mycket mer idag. Först måste jag förbereda styrelsemötet i morgon. Som ni vet är blogghjälpen helt tassfallen om jag inte jamar åt henne vad hon ska säga på mötet. Sen måste jag också förbereda besöket från nån som heter Länsstyrelsen på tisdag. 

 H*n ska visst titta hur fint katthem vi fått. Jag ska visa runt och berätta, eftersom jag ju varit involverad i hela bygget tillsammans med snickare Christer.

13 kommentarer:

  1. Vad bra att det var många besökare idag, hoppas att många fick intresseanmälningar. Snart är det din tur ska du se. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, tror ni att det blir min tur snart? Hoppas, hoppas.

      Radera
  2. Vad roligt att flera hittade dit till ert öppet hus. Klart de tyckte att du är en fin kisse, men ibland vill ju människor fundera lite. Det kan ju vara bra, så att de är alldeles säkra på att de kan ta hand om en katt på rätt sätt. Bra att du fått godis. Vi har också fått smaka lite idag. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, ni hara nog rätt. Det är bättre att fundera ordentligt innan man skaffar en kisse, så man inte hamnar fel.

      Radera
  3. Bra att många kommer på öppet hus och dels får se ert fina katthem och framför allt får se alla fina katter. Matte kan intyga att du är en jamarfin misse!
    Vi är övertygade om att både styrelsemötet och besöket från Länsstyrelsen kommer gå galant när det är du som tar tass om allt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag har ju hälsat på er matte så hon vet ju hur jag ser ut. Jag hoppas alla möten går bra. Ska berätta mer om det i morgon.

      Radera
  4. Kul att ni fick många besökare. Kan tänka mig att du är riktigt mysig när du buffar och trampar :-)Lovar att komma in till dig och gosa när jag kommer på invigningen.

    Hoppas alla möten och besök går fint, men de klart det bör göra när du har tass om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, jag ska både buffa och trampa när du kommer!

      Radera
  5. Mjau, så jättebra att ni fick många besökare på katthemmet. Det blir säkert din tur snart, att få eget hem, där du kan ta tass om dina egna tvåbeningar, tassarna upp.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, blogghjälpen säger också att rätt som det är, är det min tur.

      Radera
  6. Om jag inte bodde här hade matte tagit med både dig och ett par katter till, hon är alldeles kär efter varje besök. Och jag tycker att jag känner er lite genom dofterna matte bär med sig hem.
    Lycka till med besöket imorgon. Besökare man inte känner kan ju vara lite knepiga, snabba i sina rörelser och så om de inte är kattvana. Men du fixar det är jag säker på.

    SvaraRadera
  7. Pelle, tänk om vi kunde bli kompisar! Fast din matte har sagt att du inte är så förtjust i andra katter. Jam, så kan det ju vara.

    SvaraRadera
  8. nää, tussarna flög här om dagen, tyvärr. Föredrar diplokattiska förhandlingar. Man vill ju inte att de ska ta fram vattenslangen.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...