söndag 28 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Så har jag tagit tass om öppet hus igen. Det är tur att jag är så van så jag kan ordna öppet hus med enda framtassen.

Blogghjälpen kom en stund och jag fick lite godis.  Som tur var fanns det flera vittnen utanför buren som kan intyga att det var alldeles för lite godis jag fick. Det var så lite så hon hann knappt lägga ner det till mig innan jag ätit upp det. Då förstår ni hur lite det var.

Nåjam, det är bara att fortsätta bearbeta henne. Nån gång ska väl till och med hon kunna begripa att en liten katt måste få ordentligt med godis för att orka jobba så mycket som vi bloggkatter gör?

10 kommentarer:

  1. MEN Freddy då, du får jama till ordentligt till Blogghjälpen, att du vill ha mer godis än vad du fick i dag, mjau
    Tasskram på dig du fina katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jaaa, det ska jag verkligen jama till henne.

      Radera
  2. Tur att det fanns vittnen till den snåla gottisutdelningen, då kanske du kan ta upp det i katt-rätten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, jag håller på att leta på Fula Sidorna efter en bra advokatt!

      Radera
  3. Blogghjälpen är en riktig snällis men hennes stora nackdel är att hon så envist skall snåla på godis. Jam förstår inte det där. Självklart skall du ha en skälig godislön för allt jobb du gör!
    Vi står på din sida Freddy!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, åhh, TACK. Jag behöver verkligen många som står på min sida.

      Radera
  4. Tänk att det alltid är för lite godis som utdelas. Vi har samma problem med vår matte, hon är en snålis med! Husse lindar vi om tassen *blink*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, kan ni inte skicka hit husse?

      Radera
  5. Åh din stackare. Klart en katt skall ha rejält med godis annars kan det vara.. (nästan).

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nea, ja visst kan det! Eller... njaej, det är nog trots allt bättre med lite än inget.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...