söndag 21 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Puh, nu är vi verkligen invigda. Vad roligt det har varit att invigas!

Igår kom en massa snälla människor med kattsaker till oss. De tyckte vi hade fått det jamarfint. Idag kom det ännu fler snälla människor som hälsade på mig och var inne i min bur och gosade. Jag var i toppform!.

Blogghjälpen var också där och hon var jamarglad att hon fick träffa både Alice matte, Stationskatternas matte och Dui och Decos matte. De hade alla godis med sig till oss! Tror ni vi har fått smaka nåt av VÅRT godis? Hmprf. Allt är precis som vanligt. Snålt och otillräckligt. Men jag ska nog jama allvar med blogghjälpen, jag!

Sen finns det en presentation av mig och 9 av mina kompisar på tidningen Metros nätupplaga:    http://www.metro.se/nyheter/hjalp-dem-att-fa-ett-hem/EVHmdu!EbjqySP7swTc/
De var här i fredags och var också väldigt trevliga.

Nu måste jag nog vila ett tag. I morgon är det vanlig vardag igen.

14 kommentarer:

  1. Det var helt ok att skicka matte till katthemmet och träffa Dig, blogghjälpen m fl. Vi jamade allvar med matte om godiset så vi hoppas verkligen att det blir mer av den varan till er, hoppas ni gillar bollarna också, vi gillar de lurviga bäst! Sen sa matte att du är väldigt stilig och charmig! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, oj, sa er matte verkligen det *rodnar och tittar ner i golvet*.

      Radera
  2. Matte tyckte det var jättekul att få träffa dig igen, vi tror hon är lite kär i dig.
    Hon sa också att du hade gjort ett jamarns bra jobb med planeringen av invigningen och att det var jättetrevligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad kul att din matte gillade min planering. Det har verkligen krävt mycket tid kan jag jama.

      Radera
  3. Så fint ni har det på katthemmet! Du och alla inblandade tvåbeningar har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Matte tyckte att alla kissar på katthemmet var så vackra, men framför allt förundrades hon över hur coola alla var. Fast det tidvis var ganska många människor där inne, så tog katterna det hela med ro. Fantastiskt! Det var verkligen ett jättetrevligt besök, tycker matte. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, vad roligt att höra att er matte tyckte om vårt katthem. Ja, vi känner oss faktiskt lugna här. Allt är byggt med sån kärlek av vår snälla snickare.

      Radera
  4. Mjau så trevligt besök du hade av Dui och decos matte, Alice matte och Findus, Isak och Rasmus matte.
    Ni verkar ha det jamars fint på ert nya katthem.
    Tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S; det var jamarkul att träffa dem. Jag har läst så många blogginlägg från dem och alltid undrat hur de ser ut. Nu vet jag.

      Radera
  5. Grattis till det nya fina katthemmet!

    Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, tack! har du varit där? Annars är du välkommen!

      Radera
  6. Jam så kul att det blev lyckat. Men nog tycker jag väl att blogghjälpen får öka gottiskvoten lite, det är ju trots allt ert gottis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, kan du be din husse tala direkt med blogghjälpen om godiset?

      Radera
  7. Vad bra att det kom en massa snälla människor på er invigning !
    jag o matte var på Kattutställning i Malmö i helgen annars hade jag minsann skickat upp min matte till er !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det var synd att ni skulle på utställning just den här helgen. Fast ni kanske kommer en annan gång?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...