onsdag 17 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Så här fint satt jag idag och väntade på att blogghjälpen skulle komma in med godis till mig. Jag fick vänta i kattiljoner timmar innan hon kom in till mig, eftersom hon gick in till mina kompisar först. Själv sa hon att det inte dröjde länge alls, men jag vet nog, jag.

Det blev i alla fall en sticks till mig. Hon sa att en del kissar inte får lika mycket, men eftersom jag är bloggkatt så får jag lite extra. Man undrar ju hur pyttelite de andra får!

I morgon blir det en hektisk dag igen. Först kommer Radio P4 hit har de lovat. De ska intervjua oss med anledning av att vi öppnar katthemmet officiellt i helgen. De ska komma mellan 9.30 och 10.30. Jag har idag medietränat blogghjälpen så hon inte gör bort sig. Men jag måste naturligtvis vara på plats för att ta tass om allt i morgon också!

Sen på kvällen är det öppet hus. Och i helgen blir det invigning. Jama om mycket att göra!

16 kommentarer:

  1. Du sitter verkligen fint! Vi måste försöka skicka iväg matte på invigningen, så spinnande! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaam, se till att skicka hit matte!

      Radera
  2. Förstår att inte ens blogghjälpen kunde motstå att ge dig godis när du satt så där fint. Tvåbeningar har tyvärr lite konstig tidsuppfattning ibland, men vi vet ju att jamar du att det tog kattiljoner timmar så gjorde det just det.
    Vad spinnande med radiointervju! Vet ni när det sänds?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag tror att blogghjälpen har lite konstig uppfattning om det mesta - inte bara tiden.

      Radera
  3. Bara ditt sätt att sitta borde ge en extra sticks, tycker man. Men våra människor påstår att det inte är bra med för mycket. Pffft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst borde jag får extra sticks,, men tror du jag fick det? Nänä.

      Radera
  4. Vad mycket ROLIGT det händer nu, med mycket uppmärksamhet på katthemmet som du hjälpt till med att få till så bra! Hoppas att många bra kattmänniskor kommer lyssna på programmet och sen vill komma på invigningen också. Och hoppas, hoppas att just din människa finns bland dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det händer mycket kul nu. Tur att jag tar tass om allt.

      Radera
  5. Tycker också att din fina sittstil borde betyda minst 3 stickisar !
    Går säkert bra med Radion imorgon och hoppas att det kommer riktigt mycket folk på invigningen !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja tre är det minsta. Men så många blev det förstås inte.

      Radera
  6. Mjau så jamars fint du sitter.
    Då borde du som jamat få fler än 3-4 sticks iaf
    Hoppas att ngn av människorna som kommer på invigningen är ngn som du kan ta tass om sedan.
    Håller tassarna för det.

    Tasskram på dig du söta katt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag ska jama till blogghjälpen att hag ska ha minst 4 sticks!

      Radera
  7. Så spännande med P4 kommer... och öppet hus och sedan invigningen... oj, så mycket att ha koll på :) du är såååå duktig som tar tass om allt och ser till att de tvåbenta sköter sig :)

    Nosgos och gottisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Östgötakatterna, det händer mycket nu. Men jag har ju förberett allt så det ska nog gå bra.

      Radera
  8. En stickis låter lite snålt, men ni är ju många på katthemmet, och blogghjälpen skulle nog gärna gett dig mer om hon hade kunnat <3
    Oh, så spinnande att ni ska bli intervjuade i radio! Ja, jag jamar ni, för du har ju verkligen en tass med i spelet, det är ju du som lärt blogghjälpen och de andra allt om hur man tar tass om media.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, det blir alltid snålt med stickisar. Men jag jobbar på som 17 i alla fall.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...