måndag 15 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Först när jag vaknade i morse tänkte jag "Neeej, inte det också! Hur ska jag hinna?". Men i nästa sekund tänkte jag "JaaYYYY! Jamarkul! Partyyyy!".

Det är ju nämligen så att Kjelle Bus   fyller 3! Klart alla vi katter här på katthemmet kommer. Fast eftersom  Gustav har berättat att hans mattes bil blivit sjuk så har jag beslutat att undersöka kattlimosinen ordentligt innan vi åker iväg, så inget tokigt händer med den. Det finns ju inte bara värdefulla katter i den, vi kommer ta med oss grejer härifrån också! JAg har smugglat undan lite grejer från kylen och så har jag hittat blogghjälpens godisgömställe också! Fast det fanns inte så mycket i det. Hon var här i eftermiddags och gav mig lite godis, så det mesta kanske gick åt, men lite finns kvar!

Sen måste jag ha ett allvarligt jam med vår kompis Viska  också. Hon får verkligen inte smita hemifrån så där som hon gjorde tidigare. Måste få henne att förstå att om man fått ett sånt bra hem, då håller man sig där!

Nu ska jag bara hitta hammare och några spikar så ska jag gå ut och undersöka limosinen. Sen bär det av till Kjelle Bus!


16 kommentarer:

  1. Skönt att du kollar limousinen innan vi åker, nu känner jag mig mycket säkrare. Viska har lovat att inte smita ikväll, men jag kommer hålla ett öga på henne ändå och det andra ögat på Tindra. Ajdå, slut på ögon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jam, man kan inte ta några risker när vi ska ut och åka!

      Radera
  2. Mycket bra att undersöker limosinen, kolla noga under också! Men det vet du säkert redan. Jag tror att fler än du kommer ha ett jam mellan fyra ögon med Viska, hon skrämde allt upp oss ordentligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag kommer gå igenom hela limosinen från topp till tå!

      Radera
  3. Du är verkligen en katt som kan ha tassarna fulla utan att gripas av panik! *beundrande* Det är nog inte många missar som skulle ge sig till att laga en brummis... men jag är glad att du tar väl tass om dina väner, och så ses vi hos Kjelle!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, som bloggkatt måste man kunna det mesta.

      Radera
  4. Jamarbra att du kollar kattlimosinen! Det skall bli så skojsigt med party, här är vi också nästan klara att ge oss iväg, vi skall bara ta en sista putsning av morrisarna.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi kommer åka säkert allihop.

      Radera
  5. Vi tar kattikoptern. Vi ses på festen Freddy och gänget!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, OK, den har jag visserligen inte kattifierat, men hoppas allt går bra ändå.

      Radera
  6. Mjausan, så bra du är på att hålla ordning på kattlimosinen, Tassarna upp!
    Vi är oxå nästan klara här för att tassa iväg med kattlimosinen till Kjellebus och hans 3 års dag.
    Vi tar med oss lite krongrädde om det är några missevänner som vill ha det. Gott det oxå.
    Blir säkert jamars skojsigt hos Kjellebus.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, klart det kommer gå åt krongrädde som bara den ikväll.

      Radera
  7. Smart att undersöka kattlimon. Det har vi aldrig tänkt på, men det är tur att den kollas av någon kunnig misse. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, efter vad Gustav berättade vågar jag inte ta några risker med limmon.

      Radera
  8. Visst var det ett jamarroligt party Kjelle hade ordnat! Så mycket han bjöd på, och så många vi var! :D Alltid lika kul att slå tassarna i taket med sina kära vänner <3
    Bra att du har koll både på lyxbrummisen och Viska :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, våra partyn blir ju alltid kuliga. Alla är både roliga och trevliga så det kan ju inte bli annat.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...