söndag 14 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit tass om öppet husbesökarna. Blogghjälpen hade tänkte komma men har haft ont i ryggen, så jag jamade åt henne att jag fixar det här själv med hjälp av de snälla tjenerna som brukar hjälpa oss på öppet hus.

Snickare Christer och jag har också jobbat ganska hårt med att dokumentera arbetet som varit på katthemmet sedan vi började bygga här. Jag har förstås jamat åt  att föreviga allt med blixtmojängen, så det har han gjort. Ni kan följa den här länken:  Snickare Christer så får ni se hur det var när vi började och hur det ser ut nu.

Fast i verkligheten är det ÄNNU finare än på bilderna. Det tycker jag ni ska komma hit och titta på. Nästa söndag är det invigning mellan 14-17. Då får ni inte bara se vårt fina katthem - jag kommer också vara där och berätta om allt.

12 kommentarer:

  1. Vi har kikat på alla bilderna. Det är jättefint på katthemmet. Vi hoppas att ni trivs och får många besökare som vill adoptera någon av er!

    =^.^=

    Söndagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, det är så synd att er matte inte kan komma och besöka oss. Men i hittade ingen lokal som vi kunde hyra som var lämplig för rullstolar. Vi får berätta i jam hur det är istället.

      Radera
  2. Så spännande att se det nya katthemmet ta form! Det låter så spännande med invigningen av nya katthemmet. Matte ska se hur det passar ihop med schemat till veckan. Och om du har skött planeringen, kan det ju bara bli succé på Öppet hus och invigningen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, både jag och blogghjälpen håller tassar och tummar för att matte kan komma på öppningen! Det vore jamarkul att få träffa henne.

      Radera
  3. Jamarfina bilder på katthemmet! Hoppas det kommer att komma massor av besökare sen när alla börjar hitta dit.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi hoppas det också. Och framför allt hoppas vi att det är människor som både vill och kan ta hand om oss katter som kommer.

      Radera
  4. Vad bra att du fixade allt så blogghjälpen kunde få vila sin onda rygg. Har ju varit en del att bära på sista tiden för henne.
    Matte sa ord jag inte tänker upprepa när vi tittade på foton från hur det såg ut från början av bygget. Hon hade nästan glömt hur det var, dammigt, smutsigt och tungt. Och roligt sa hon, konstigt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja, din matte har alldeles rätt. Det VAR roligt mitt uppe i allt elände.

      Radera
  5. mjausan, så fint det ser ut där i ert nya katthem, tassarna upp!
    Hoppas det kom mycket folk som vill ha ngn av er. Håller tassarna för dig oxå, kompis.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, vi hoppas också att många både vill och kan ta hand om oss!

      Radera
  6. Nä men då får blogghjälpen krya på sig!
    Jag skall kika på länken med bilderna. Skall bli jättekul att få se katthemmet på riktigt :-)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, blogghjälpen mår redan bättre. Det ska bli jamarkul att ses i helgen!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...