fredag 12 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag tänkte jag berätta lite om hur jag gör när jag inte får godis. Blogghjälpen vill ju ofta blixtra med blixtmojängen. Då vill hon att jag tittar in i mojängen.

Det gör jag då. Jag tittar så snällt med mina fina ögon. Då trycker blogghjälpen på nåt i mojängen. DET är min signal. Då vänder jag blixtsnabbt bort huvet!

Då brukar blogghjälpen säga att jag är hopplös. "Vet du hur många bilder jag tagit som inte går att använda?" brukar hon fråga.  Då jamar jag "nä, vi gör om det då". Och så tittar jag snällt in i mojängen igen, blogghjälpen trycker - och jag tittar bort!

Det är jamarkul. Jag tror hon är det lättluraste i hela världen!

13 kommentarer:

  1. Så du retas med Blogghjälpen *fniss*

    =^.^=

    Fredagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja - det är jamarkul!

      Radera
  2. Det är rätt åt henne, för hon använder säkert den där otäcka blixten som skär en i ögonen, inte sant? Vi har lärt oss att blunda när matte trycker av, så att vi slipper få blixten i ögonen.

    Men du, hälsa blogghjälpen att matte har lite bilder på dig som hon vill skicka! Du tittar kanske inte direkt in i kameran, men du syns bra i alla fall...

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, visst är det rätt åt henne? Vi vill gärna se dina bilder på mig - särskilt jag!

      Radera
  3. Haha-jam, sådär gör jag också ibland. Men min husse blir så ledsen om han inte får någon bra bild ibland, så jag ställer upp lite då och då och tur var ju det, för annars skulle jag inte blivit tatuerad på hans arm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jo visst ställer jag också upp ibland. Ganska ofta tycker jag, men när det inte blir nåt godis måste man ju markera?

      Radera
  4. Men vad smart du är! Ska lägga det trixet noga på minnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag kan ännu fler trix. Ska gärna lära ut dem till dig.

      Radera
  5. Är det så man skall göra för att få godis? *noterar ivrigt* Det måste jag genast testa på matte.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. *Fniss* Så jamars bra trixtips du kom med, mjau
    Ska oxå testa det på våran matte.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ni måste testa det här direkt. Och så måste ni se till att ni för mer godis!

      Radera
  7. Hihi, känner igen det där :-) Jag vänder också bort huvudet, men ibland luras jag - jag låtsas att jag är beredd att bli fotad, men precis när blixtrandet börjar kniper jag ihop ögonen. Inte konstigt, eller hur, för det är ju jamarobehagligt att få det där skarpa ljuset rakt i ögonen!
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...