torsdag 11 april 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har jag tänkt att det är bra att vi katter inte har nån TV här på katthemmet.  Vi vet ju så klart ändå vad som sänds, eftersom vi har sån telekattisk förmåga.

Anledningen är att jag inte tycker om TV är att det finns så många program där tvåbeningar är dumma mot varandra. Förnedrings-TV kallas det visst.

Tänk att det finns massa tokiga kockar som inte gör annat än skäller på de som lagar mat. Sånt tycker inte jag är ett dugg kul. Jag tycker de skulle vara vänliga mot varandra istället. Hjälpa och uppmuntra varandra istället för att skälla och gå an.

De flesta av oss katter som bor på katthemmen eller, ännu värre, är hemlösa, har blivit skällda på och förnedrade så mycket att vi inte vill höra ett ont ord till. Vi vill ha vänlighet och omtanke istället.

Så tycker jag.

14 kommentarer:

  1. Man kommer mycket längre med vänlighet och hjälpsamhet... Tänk om alla kunde förstå det!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, fast ska man bli kändis stämmer visst inte det?

      Radera
  2. Håller med dig Freddy om att det sänds mycket skit på den där TV´n !

    SvaraRadera
  3. Vi håller med dig fullständigt och det gör husse med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, då är jag säker på att jag tänker rätt!

      Radera
  4. Håller absolut med! De människor är underliga som gilla att titta på sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det måste vara nåt fel i huvet på dom.

      Radera
  5. Mjau, vi håller oxå med dig Frddy, vilka konstiga program det finns på den däringa TV:n
    Vi tycker oxå det är bättre att vara snälla och trevliga mot varandra.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, visst är det mycket roligare att vara snäll och trevlig?

      Radera
  6. Vi kan bara jama instämmande att alla borde vara snälla mot varandra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad fin världen skulle kunna vara om alla vore snälla mot varandra.

      Radera
  7. Du är så klok Freddy! Jag tittar bara på Tv om det är intressanta fåglar eller katter där, annars struntar jag i det även om matte o husse tittar. Fast de gillar inte heller sånt där gap och skrik Tv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det märks att du är klok eftersom du har valt en så klok matte och husse!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...