lördag 20 april 2013

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har vi haft invigning för speciellt inbjudna gäster. Det är de som hjälpt oss allra mest med bygget av katthemmet som  varit och tittat.

Givetvis har jag tagit väl tass om alla. Flera var inne hos mig och hälsade. Som tur var skickades den burk med godis som Klosterkatterna gav till oss när de var på besök för flera veckor sedan, in i buren flera gånger, så jag fick lite godis av de flesta besökarna.

Och, jodå, det är samma godis som de lämnade. Ni förstår hur lite godis vi får, eftersom det fortfarande finns kvar!

I morgon har vi öppet hus mellan 14-17 för alla. Hoppas ni kommer!

11 kommentarer:

  1. Matte kommer imorgon och vi har beordrat henne att ta med lite påfyllning till burken.
    Vad roligt med reportage i metro också, den måste vi jama till matte att ta med hem. Vilken fin tårta ni hade, hoppas ni fick smaka lite på grädden.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, åh vad snällt att ni beordrat er matte! Och jag kan meddela att vi INTE fick smaka ett enda uns av grädden!

      Radera
  2. Hoppas matte kom ihåg att ge dig gottiset jag skickade med henne.Hon är lite snurrig ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, din matte kom nog ihåg, men tror du blogghjälpen gjorde det?

      Radera
  3. Trevligt med lite besök. Förstår att alla ville träffa den berömda bloggkatten Freddy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, det blir ju många besök när man är kändis.

      Radera
  4. Vi skickar matte, ska se till att hon tar med godis.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hoppas många, många skickar sina människor till katthemmet med mycket godis!

      Radera
  5. Tack för idag Freddy :-) Du hade ordnat invigningen riktigt bra ! Skylten som jag köpte av dig skall jag sätta upp på någonstans här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, vad kul att du tyckte det var bra. Kul att du gillade skylten!

      Radera
  6. Bra att VIP-gästerna fattade det här med att ge MYCKET godis :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...