tisdag 26 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen varit här ett tag. Vi satt i min bur och snackade. Hon tog lite bilder på mig och så fick jag lite godis. Man tycker ju, att om man ställer upp som fotomodell, så borde man få så mycket godis man vill. Tror ni att det är så här?

Nädå, man får bara pyttelite. Jag påjamade att det är påsk och att det är brukligt att man får mycket godis då. Då säger blogghjälpen att det är flera dar kvar till påsk! Ha! Det är det ju inte alls, inte enligt kattmanackan i alla fall. Jag får nog fortsätta lära henne ett och annat, även om det verkar ganska hopplöst, just det här med godiset. Ni kanske vet att flera av mina företrädare haft samma enorma problem med henne på den fronten. Hon verkar tyvärr fullständigt obildbar.

18 kommentarer:

  1. Det är samma sak här. Man blir fotad hela tiden, men får knappt en dentis i betalning. Fnys!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det låter mer och mer som att vi måste gå samman i en kraftfull protest!

      Radera
  2. Fin bild men tänk att det ska snålas så förjamat! Påsk är det ju hela veckan och då ska man ha påskgodis tycker vi.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, klart man ska ha påskgodis i påskveckan! Men "vissa" har väldigt svårt att fatta det.

      Radera
  3. Fin bild på dig Freddy !
    Jag får minsann inget gottis alls när jag fotograferas :(
    Fast jag får gottis vid andra tillfällen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tycker du att det är en fin bild? Vad glad jag blir.

      Radera
  4. Visste inte blogghjälpen att man ska ha godis ALLA dagar den här veckan? Skrämmande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä - hon har ingen som helst uppfostran!

      Radera
  5. Lite modell-lön måste man väl få? Och är man en så stilig och eftertraktad modell som du, så kan gaget bli högt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, klart att gaget ska vara högt. Men tror ni man får nån här att förstå det?

      Radera
  6. Det är klart man skall ha gottisar när man ställer upp och modellar!
    Men det är något konstigt med blogghjälpen och godis. Det är 3 år sen nu som jag kämpade morrisarna av mig för att få henne att förstå vikten med godis och jag vet att alla mina efterträdare har jobbat lika hårt på den fronten, men det verkar hopplöst.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, man kan nästan tappa sugen när man hört att blogghjälpen inte lärt sig NÅGONTING på 3 år!

      Radera
  7. Kanske är det så att blogghjälpen helt enkelt är för ett hälsosamt leverne. Och har missat att för oss ÄR godis väldigt hälsosamt. Får nog ta en vända med matte också, hon köper godis men strör ut dem lite här och var. Jobbkatten får, katthemmet får och jag får, men inte så mycket jag vill så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, njaej jag tror inte hon för ett så hälsosamt leverne. Inte för egen del, men vi ska visst leva utan nåt godis alls!

      Radera
  8. Jo, vi har förstått att blogghjälpen har ett fel: gottissnålhet. Vi tror att hon led brist på gottisar när hon var en unge och därför känner att hon måste SPARA! Människor HAR ofta haft gottisbrist som ungar! Liksom torskbrist. Och tonfiskbrist. Människor är bara generösa med kattmat och torrisar. *suckar. Förresten är det påsk hela veckan. Det HETER faktiskt PÅSKVECKA!!!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, aha, där kan ni vara nåt på spåret! Det kanske är därför hon är så godissnål.

      Radera
  9. Förstår inte att de snålar så med ditt gage, man har ju hört jamas om supermodeller som får rent kattronomiska löner. Och du ÄR ju en supermodell, så vad är problemet?
    Nåjam, det blir nog lite mer godis när helgen kommer, även om det inte blir det berg som de där pinnsmala tvåbeningsmodellerna skulle kunna köpa - om de nu ville, men uppenbarligen käkar de i princip inget alls, så smala som de är :-)
    Önskar dig och alla andra på nya katthemmet en riktigt fin påsk! ♥
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, fast blogghjälpen är inte pinnsmal så hon har faktiskt ingen godtagbar ursäkt att inte ge oss mycket godis!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...