tisdag 12 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Första tiden ute på katthemmet låg jag gärna bakom en stor handduk och gömde mig. De fick klappa mig lite försiktigt, men det var inte vem som helst som fick göra det. En del fräst jag åt.

Så småningom tog de bort den där handduken. Jag trodde jag skulle få panik, men det fick jag inte! Jag började gilla att bli klappad av alla möjliga. Till och med blogghjälpen fick klappa mig, (men ibland klipper jag till henne lite med tassen, mest för att det är kul). Hon blir inte så rädd.

I morgon ska jag börja berätta mer om arbetet på nya katthemmet. Jag har ju haft lite tid att sätta mig in i det nu.  Jag kommer börja med att be om ursäkt å blogghjälpens vägnar, för hon har inte riktigt tid att skriva ner mina kommentarer på mina kompisars bloggar. Hon försöker vara på nya katthemmet så mycket hon hinner. Dessutom är det mycket annat som händer som man också måste ta hand om. Jag vet inte hur det skulle gå om inte jag började hjälpa till.

18 kommentarer:

  1. Jaaaam så kul att du kunde börja klappas på. Det är ju så skönt att bli klappad och kelad med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, tänk att jag inte märkt det förut. Fast det beror nog på att ingen varit snäll mot mig tidigare.

      Radera
  2. Vad bra att få ett skydd att ligga och spana bakom! Man måste förstås iaktta vilka man omges med, så man vet vilken taktik man ska välja. Det var väl inte lätt att fatta i början att alla faktiskt var riktigt hyggliga där?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det tog faktiskt lite tid innan jag vågade titta fram bakom min handduk. Men nu vågar jag.

      Radera
  3. Så härligt att bli klappad och gosad med, det är ju bland det bästa som finns! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag har börjat gilla det mer och mer, jag också.

      Radera
  4. Vad bra att människorna på katthemmet begrep att du ville ha en alldeles egen koja att gömma dig i !
    Vet du vad ? Jag klipper också till min matte med tassen ibland när jag vill ha lite fart på henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, hi-hi, det är lite kul att klippa till dom. Fast jag gör dem inte illa.

      Radera
  5. Mjau samma här, vi tassar oxå till matte ibland, för att få lite fart på henne, *Fniss*

    Tass i tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, visst måste man göra så ibland för att få fart på dem?

      Radera
  6. Vad bra att du fick ett gömställe! Det är alltid skönt att kunna dra sig tillbaka om man vill vara ensam. Här hemma har vi alla 3 favoritgömställen vi använder ibland.
    Tänk vad härligt det är att upptäcka att gos är mysigt! *kurr*
    Bra att du håller blogghjälpen lite alert med tassen, de skall inte bli för säkra på oss... *fnissjam*
    Vi ser med spinning fram emot rapporter om nya katthemmet!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag börjar få bra grepp om hur blogghjälpen ska behandlas nu! Hon ska inte bli för säker på mig.

      Radera
  7. Va skönt att du ska ta befälet på nya stället. Du kan säkert förlåta blogghjälpen, hon vaktade matte som nätade igår och jobbar massor men få snyggt efter alla som bygger. Så ni kan flytta in snart i rena, ljusa och fina lokaler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag är faktiskt ganska snäll mot blogghjälpen. Fast en liten smäll med tassen ibland skadar nog inte.

      Radera
  8. Heja Freddy... så modigt att våga bli klappad! <3 Det kan vara rätt skönt med kill bakom örat också... har du testat det?
    Kurr från Sotarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Östgötakatterna, jag har blivit jättemodig! Jag har testat kill bakom öronen och det är jätteskönt!

      Radera
  9. Så bra att du kunde ha handduken till skydd i början, klart det tar tid att bli hemtam när man har haft det så jobbigt som du.
    Jättebra att du kan rycka in, så att inte blogghjälpen och de andra står utan tassistens nu när det är så mycket på tass.
    Härligt att du vågar bli klappad nu, det är ju så skönt, hade varit jamartrist om du hade gått miste om den upplevelsen.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, handduken var väldigt bra i början, men nu behöver jag den inte längre. Och blogghjälpen behöver som vanligt all tassistans hon kan få.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...