måndag 25 februari 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Det första minne jag har från min kattungetid är att jag blev undanföst och fick skällning för att jag "alltid var i vägen".

Den enda tryggheten jag och mina syskon hade var vår mamma. Trots att hon var väldigt trött efter att ha fött många kullar ungar, tog hon hand om oss på bästa sätt. Det var alltid varmt och skönt att ligga intill henne.

Det var också det enda positiva jag minns. Även om vi ungar blev dåligt behandlade, var det ännu värre för mamma.  Det verkade som om människorna vi bodde oss anklagade henne för att det blev ungar stup i ett. De förstod inte att det är så katter fungerar om de inte blir kastrerade. Att kosta på henne en kastrering var det inte tal om.

När människorna var som värst föste mamma in oss under soffan. Där låg vi och darrade allihop tills de slutade jaga oss.

I morgon ska jag fortsätta berätta hur jag haft det.

14 kommentarer:

  1. Usch, man får en klump i magen när man läser sådant här... *ryser* Det är tur att vi vet att du är i trygghet på katthemmet nu, för annars skulle man inte våga läsa din berättelse!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, och ändå är ni vana att läsa liknande berättelser. Man önskar att det bara var en katt som råkat ut för sånt som jag gjort.

      Radera
  2. Fyjam för dummisar. Det kan verkligen inte varit lätt för er eller er mamma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, nä det var jättekämpigt för oss alla.

      Radera
  3. Stackars er mamma, hon tog ansvar, medan människorna inte gjorde det. Dumma, dumma människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det var tur för oss att nån tog ansvar. Dumma människorna gjorde det inte!

      Radera
  4. Men så ni hade det! Så ska man inte behöva ha det! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ingen ska behöva ha det så eländigt!

      Radera
  5. Åh vad jamarns arga vi blir varje gång vi hör om dumma tvåbeningar som inte fattar att ALLA katter skall kastreras om de inte används till avel. Så otroligt mycket onödigt lidande skulle kunna undvikas om de började ta sitt ansvar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, så länge det finns dumma och ansvarslösa människor lär problemet leva vidare.

      Radera
  6. Men stackars er, som hade det jobbigt där ni bodde tidigare, fast er mamma försökte ta hand om er, mjau
    Vilka dummisar det finns Suckjam, dom borde inte få finnas. Bort med sådana dumma tvåbeningar!

    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C; T, S; jag önskar också att det inte fanns såna dumma tvåbeningar!

      Radera
  7. Men fy jam så hemskt ni verkar haft det :(
    Tar aldrig dom här korkade människorna slut ??!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, nä, det kommer nya hela tiden!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...