fredag 8 februari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.



Då fortsätter min deckare med ett nytt kapitel. De som inte följt bloggen tidigare kanske behöver bläddra tillbaka lite till 28:e januari och sedan läsa ungefär varannan dags blogginlägg.

Kapitel 6

Mysteriet med de mystiska spåren
En kriminalroman av den kända deckarförfattarinnan Fortuna G W Läckerkatt.

När Oppis sett spåren såg han väldigt allvarlig ut. Sen sa han: ”både ljudet och spåren stärker mina ursprungliga misstankar. Jag har nu bilden klar för mig. Nu är det väldigt viktigt att vi håller samman truppen, att alla lyssnar noga på mig och att alla är tysta. Det här kallas nu Operation Överraskning. Från och med nu råder jamiotystnad!”

Alla katter tittade med spänd blick på Oppis. Alla var helskärpta. Till och med Abmis förstod att hon skulle vara tyst och inte röja sig eller Kattionella Inkattsstyrkan.

Nu viskade Oppis ”alla går ner på knä och så smyger vi fram mot fienden”. 

Abmis började gråta. Oppis gjorde en gest med högertassen mot Oced. Oced förstod direkt vad han menade: han skulle ta tass om Abmis och trösta henne.

Den övriga styrkan började sakta, sakta och alldeles tyst smyga framåt mot målet!

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Dui och Deco, ja, nu börjar det dra ihop sig.

      Radera
  2. Åh, så väl beskrivet! Jag ser alltihop helt tydligt framför mig! HUR ska jag kunna vänta tills nästa kapitel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja nu vet du hur det känns att vi får vänta varje helg på dina bloggar.

      Radera
  3. Men stackars Abmis, som blev så rädd. Tur att Oced fanns där och kunde trösta. *morrhårsdarr*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja det var ju inte meningen alls att Abmis skulle vara där. Men som vanligt gjordes det bästa av situationen.

      Radera
  4. Jamar som Sippo, stackars Abmis! Bra att Oced tröstade. Men mjausingen vad spinnande det är! Hur skall vi nu kunna sova inatt?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ni får försöka sova ändå. Fortsättningen kommer rätt som det är.

      Radera
  5. MEN Men, nu är vi ju väldigt nyfikna på fortsättningen. Hur ska vi kunna vänta till nästa kapitel kommer. *Spinner vidare*

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ibland bara måste man vänta - som nu.

      Radera
  6. Biter på klorna av spänning. Vill veta nu vad det är för spår de hittat och hur det slutar!

    SvaraRadera
  7. Men stackars Abmis att bli så rädd... ♥
    Usch så otäckt det är!

    Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...