måndag 4 februari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har jag varit orolig. Det gäller två kompisar till mig vars husse åkt in på sjukhus. Det är Sippos husse jag jamar om.

Vet ännu inte om det var nån reaktion på tatueringen han gjorde häromdagen, men jag är i alla fall väldigt glad att han får vård.

Jag har jamat telekattiskt med både Sippo och Tindra och de är väldigt oroliga för sin husse. Som tur är blir de omtasstagna av en snäll granne. Hon har också katt, så hon vet vad det betyder för Sippo och Tindra att inte husse är hemma.

Nu håller jag tassarna för att han snart är hemma igen. En bloggdag utan Sippo känns liksom inte riktigt som den ska.

13 kommentarer:

  1. Men oj, oj! Nu blir jag också orolig. Väldigt! Nu ska jag hålla tassarna hela tiden för att han snart ska vara hemma igen och må bättre. Vilken tur att Sippo och Tindra får bo hos en snäll granne så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är jamartur att Sippo och Tindra har en så snäll granne. Hon ser efter dem jättebra.

      Radera
  2. Vi håller tassar och tummar för att Husse Peter får komma hem till Sippo och Tindra snart från sjukhuset.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja det gör vi alla. Att bo på sjukhus är inget kul.

      Radera
  3. Vi är också så oroliga för Sippos och Tindras husse. Kan det vara tatueringen som har blivit infekterad? Hoppas läkarna hittar felet fort så att husse snart kan komma hem igen, Sippo och Tindra måste ju vara jätteoroliga <3 Tur den snälla grannen tar hand om dem <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla och Frasse, tydligen var det inte tatueringen, men det låter inte så bra ändå.

      Radera
  4. Håller tassarna, hoppas Sippos och Tindras husse kommer hem fort.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tror vi alla bloggkompisar önskar att husse snart kommer hem, både för husses egen och Sippos och Tindras skull.

      Radera
  5. Här håller vi också alla tassarna för Sippo och Tindras husse! Vi blev så oroliga när vi läste på Linnsens blogg att han fick åka jambulans till stickisen. Skönt att de har sin granne som tar tass om dem!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, goda grannar är guld värda - och bra vänner överhuvud taget.

      Radera
  6. Han e hemma nu, piggare, låter som vanligt!

    SvaraRadera
  7. Usch så oroliga vi blev när vi läste på det däringa FB, att Sippos och Tindras husse hade åkt jambulans in till sjukhuset, Men nu verkar det som att husse är hemma igen, så jamras bra.¨¨

    Tass tass

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...