tisdag 8 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Så har man då återhämtat sig från festen på katthemmet.

Faktiskt lite lustigt att ingen reagerat på vad jag skrev igår. Men det beror väl på att alla var lite surriga i huvet efter festen.

Jag skrev ju att jag måste dubbelchecka vissa saker innan jag berättade om dem.

Det jag måste dubbelchecka var om det var sant att jag fått en intresseanmälan. Och det är sant!

Men det finns ett litet problem. Matte och husse, som jobbat som volontärer här, söker gemensam bostad. Innan de hittat det kan de inte ta hem mig. De har till och med sagt att om det kommer nån som fastnar för mig innan de hittar sin bostad, så får jag flytta dit om det är lika bra eller bättre än det hem de kommer erbjuda mig.

Jag tycker det borde vara lag på att de som planerar att ta hand om en katt ska gå före i bostadskön! De borde stå först och de borde få reducerad hyra, flytthjälp och annat som underlättar att de kan ta hem sin katt så fort som möjligt!

Är det nån som har en bra, billig bostad i Södertälje till mig och mina människor, så hör av er!

21 kommentarer:

  1. Oj, ett verkligt angeläget böneämne för oss klosterkatter, med andra jam! Vågar vi säga grattis?!?

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jag tror man kan jama grattis, för mina människor verkar väldigt seriösa och snälla.

      Radera
  2. Men vilken nyhet! Tänk att du en gång ska få egna, snälla människor, långt borta från sparkande dumgubbar. Det är gott att veta att ditt riktiga liv började när du kom till katthemmet, och att det aldrig kommer bli så hemskt igen som du hade det innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, nä sparkande dumgubbar vill jag aldrig se mer, och jag hoppas ingen annan katt heller råkar ut för nån sån.

      Radera
  3. Åh vilka roliga nyheter! Vi behövde höra något skojsigt efter att vi varit in på Sigge Svamphunds blogg och läst de rysliga nyheterna. Det är mattes stora skräck att det skall hända oss något när hon inte är hemma.
    Hoppas din husse och matte snabbt hittar någonstans att bo!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det var väldigt tråkigt att höra om Askur, men man kan inte gå omkring och vara rädd för olika saker jämt. Huvudsaken är att man göra så gott man kan och tar hand om sin katt ordentligt. Och de vet vi att både Askurs matte och din matte gör.

      Radera
  4. Nä men åh va fantastiskt :-) Tycker verkligen de borde få gå före i bostadskön. Håller tummarna att de hittar en lght snarast möjligt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, om alla håller tummar och tassar kanske det går fortare att få lägenhet?

      Radera
  5. Åh, vilken toppennyhet!!! Så glada vi blev här!! Hoppas nu verkligen att de hittar ett gemensamt hem snabbt, så att du får flytta till dem och ditt nya egna hem snabbt!!
    Kramar från oss <3 <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Victoria, jag sitter och hoppas hela dagarna. Nog måste det väl finnas en enda lägenhet till oss?

      Radera
    2. Klart det måste göra det!! Håller tummarna på att den kommer snarast!!

      Radera
  6. Tänk, först läser vi om sorg hos en kattfamilj, och sedan om detta! Va skojigt! Och fort gick det. Nu får vi hålla tassar o tummar för att bostadsfrågan också löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja, det är märkligt hur livet innehåller både glädje och sorg. Och nu verkar det vara min tur att uppleva glädje.

      Radera
  7. MEN Fortuna, så jamars skojsigt att du har fått intresseanmälan, Tassarna upp. Hoppas att bostadsfrågan oxå löser sig snart.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det hoppas jag också. Det måste lösa sig snabbt!

      Radera
  8. Vi var ju rätt trötta efter festen.. Vad kul att du har fått en intresseanmälan, vi håller tassarana för att den där bostadsfrågan löser sig fort så att du får flytta HEM! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hi-hi, det verkar som om de flesta var lite avslagna efter festen! Hoppas nästa fest blir hemma hos mig!

      Radera
  9. Jam håller fullständigt med. Alla som adopterar en hemlös kisse, borde få en bostad omedelbums! *stampar med tassen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, visst borde det vara så? Och det märkliga är att så står det ju klart och tydligt i kattlagboken!

      Radera
  10. Du som e min absoluta favorit på katthemmet, e SÅÅÅÅ värd att få ett hem!!
    Du e bland dom få som pratar me mig när jag e där. Talar om vad du vill ha gjort liksom. Som betjänt vill man ju gärna veta hur saker o ting ska va!
    Som idag till exempel; Du ropade högt o tydligt att nu var d dags för pälsvård!! Sen sa du till om en pingisboll, för d fattades bland dina leksaker! Ja, sen var d ju dags för eftermiddags borstningen på magen oxå!
    Till den dag du flyttar kommer du ha min fulla uppmärksamhet!!
    Kanske skulle jag kunna få be om referenser? D kan behövas till nästa Kattfru!!

    SvaraRadera
  11. Men jisses här missar man saker minsann , bara för att min matte jobbar och åker iväg på Operan i Göteborg.
    SÅÅÅ KUL att läsa att det kommit in en intresseanmälan på dig Fortuna :)
    Håller tassarna i kors på att dom snart får en gemensam större lägenhet att flytta in i !

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...