söndag 6 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit svettigt, må ni tro! Vi har ju haft öppet hus på eftermiddagen. Till följd av den höjda  beredskapen hade jag ett tag planer på att ställa in öppet hus, men gjorde en snabb kalkyl och kom fram till att jag skulle klara av att kontrollera alla besökare innan de fick gå vidare in på katthemmet.

Jag tog ett jam med mina kompisar här och de tyckte också att vi skulle ha "bisniss as josjual". Så fick det bli. Till följd av att vi alla var väl förberedda slapp ingen buse in på katthemmet. Bara snälla människor kom.

Eftersom vi alla katter varit extra sysselsatta med bevakningen har vi beslutat att ha en trettondagsfest ikväll som avslutning på julhelgen. Alla som har lust är välkomna! Det finns allt möjligt både i kylskåpet och på hyllorna, så kom som ni är om ni har lust!


16 kommentarer:

  1. Så klart att ni klarade bevakningen utan problem, ni är ju proffs!
    Party? Jamarns vad skoj! Vi kommer alla tre så fort vi har tagit på partypälsarna och putsat morrisarna.
    Vi tar med lite myntadrinkar också till dem som vill ha.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Vi är på så klart! Tar med lite gottigt här ifrån också.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, bra med olika godissorter så alla blir nöjda.

      Radera
  3. Var det nån som sa fest ??!!
    Sätter mig i KATTikoptern med en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, kattikoptern åker runt och samlar upp alla partysugna katter.

      Radera
  4. Får jag också komma fast jag är hund?
    Jag gillar alla katter och tar självklart med mina egna så de också får festa loss lite

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom du är snäll och gillar katter får du så klart komma. Blir det högläsning ur din bok?

      Radera
  5. Skönt att bara snällisar kom på besök. Det måste kännas tryggt på katthemmet med dig som vaktkatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, annars vet man inte vad som skulle hända här!

      Radera
  6. FEST jamade du, klart som jamars att vi oxå kommer, fast vi kommer lite sent här, mjau
    *Nattsupé kanske, *Fniss*

    Vi tar med oss lite att dricka, om det är ngn som vill ha, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det gör inget om ni kommer sent. Vi håller på länge.

      Radera
  7. Å, så det är DÄRFÖR det inte var några katter hemma när gammelmatte och jag kom hem från vår endagstur till Stockholm! De är naturligtvis hos er och festar loss ordentligt!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, Hi-hi, ja nu vet ni varför ingen var hemma!

      Radera
  8. Nawww.*tapppar hakan* matteee... Jag har missar en fest för du var trött igår*suckar*
    Nåjam, hoppas ni som var på plats hade trevligt. Det kommer ju andra fester*hoppas*och då kommer jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, det kommer många fester framöver tror jag!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...