torsdag 31 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag har det varit öppet hus. Såna dagar är det  svårt att hinna skiva deckare. Jag måste ju ta tass om besökare och se till att de får träffa mina kompisar, så de också får bra hem.

Det var inte så många besökare idag, så jag har haft lite tid över till att tänka på nästa kapitel i min deckare. Kanske kommer det redan i morgon. 

Annars har jag tänkt mycket på den nya djurskyddslagen som är på G. Undrar vad de som bestämmer tänker mest på egentligen. Är det sig själva och sina egna karriärer och arbetsförhållanden, eller är det djuren de ska skydda? Ibland när jag läser hur de åker ut och skjuter många av mina kompisar, fast de vetat sedan länge att de levt under eländiga förhållanden, istället för att ta hand om katterna med detsamma och hjälpa dem - ja då undrar jag faktiskt hur det ska bli.

6 kommentarer:

  1. Vi tror inte de bestämmande tänker alls. De är för dumma för det. *fnyser föraktfullt*
    Jag tycker det är snällt av dig att försöka hjälpa dina kompisar så att de också kan få egna hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, man måste ställa upp för sina kompisar. Nästa gång kanske jag behöver deras hjälp.

      Radera
  2. Tur att de har dig som tar så väl tass om besökarna!
    Vi undrar också över nya djurskyddslagen, man hör så mycket tokigheter att man inte vill tro att det är sant.
    Här hemma har vi festat på en semla idag för matte fyller år, jamarns vad gott det var. *slick om nosen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, du får kattulera matte från blogghjälpen och alla katter på Södertälje Katthem. Jama åt henne att ni kan fira helga helgen så hon kan köpa flera semlor!

      Radera
  3. Djurskyddslag måste väl betyda att djuren ska skyddas? Nog måste människor veta skillnad på skydda och döda? Visst vet jag att det är illa ställt i knoppen på en del, men SÅ illa????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är en del som tolkar ord på ett väldigt märkligt sätt. Vi måste nog fortsätta kämpa för att de ska SKYDDA djur i fortsättningen, inte döda dem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...