onsdag 30 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag fortsätter min deckare.

Mysteriet med de mystiska spåren
En kriminalroman av den kända deckarförfattarinnan Fortuna G W Läckerkatt.


Kapitel 2


Oceds hjärta bankade där han smög fram, alldeles ljudlöst. Han hörde ljudet igen. Plötsligt ser han spår i den nyfallna snön. Han gjorde ett blixtsnabbt överslag i tankarna. Skulle han smyga vidare och se vart spåren ledde eller skulle han kalla in experthjälp?


Han beslöt sig för det senare alternativet. Som tur var hade han ett fint nätverk runt sig. Han beslöt att kontakta säkerhetskatten Oppis. Han svarade som tur var direkt, med sin djupa, manliga stämma. "Oppis här" sa han.


Hej Oppis, sa Oced. Jag har problem.


Jag förstår. Beskriv dem, sa Oppis.


Oced beskrev situationen. Oppis funderade en stund, sen sa han "det här är allvarligt. Gör ingenting innan jag kontaktat Ecila och Vatsug som är vana att hantera knepiga situationer".


Oced satte sig att vänta på fler instruktioner från Ossip. Det här verkade vara värre än han först trodde!

10 kommentarer:

  1. Oj så spinnande det blev. Vad kan det vara för nåt som är så allvarligt? *biter på klorna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja du, det kanske just du redan vet?

      Radera
  2. VAD kan det vara för problem?? Vilken tur att det verkar finnas expertis som kan hjälpa stackars Oced! SÅ spinnande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen tur som har såna experter inom tassavstånd.

      Radera
  3. Svar
    1. Dui och Deco, ta det lugnt. Allt ordnar sig till slut.

      Radera
  4. Mjausingen vad spinnande! Nu törs vi knappt sova inatt, småkillarna jamar att de skall krypa in under mattes täcke och sova där. Jag som är lite modigare intar min vanliga plats på mattes byrå i sovrummet. Där har jag koll på killarna, matte och även ytterdörren om nån skulle försöka smyga sig in.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är nog bra om småkillarna sover under mattes täcke ett tag framöver. Skönt att du kör som vanligt i alla fall.

      Radera
  5. Förståndigt att vänta på expertutlåtande innan man tassar vidare i en så riskfylld utredning. De där spåren kan ju ha lämnats av vem - eller vad - som helst... *ryser*
    Spinningen är olidlig - det här blir säkert en bestseller!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, det är inte utan att jag själv är lite uppjagad av det jag skriver. Tror du det kan bli et bestseller?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...