tisdag 15 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag lipar jag åt vädret. Jag tycker inte om när det är så dåligt väder så människor inte kan röra sig ute utan risk att halka och krocka.

Inte ens blogghjälpen tycker om att köra bil i sänt här väder. Men i morse var hon tvungen att ge sig ut. Hon hade tid hos vettisen för 2 kattungar som bor hos henne tillfälligt. Den ena har lite fel på benen, nåt som heter splay legs, och han skulle röntgas. Så det var bara att ge sig iväg.

Jag jamade till henne att ta gott om tid på sig och det gjorde hon. Som tur var gick allt bra, även om den lilla kattungen inte alls tyckte om att de drog i benen när han skulle röntgas. Vem skulle gillat det?

14 kommentarer:

  1. Vem lipar inte åt vädret? Bläää säger vi bara åt det vita som vräkte ner heeela dan.


    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror vi katter måste sätta ner tassen för att det ska bli vår!

      Radera
  2. Idag har det kommit här också, och bläää jamar jag också med Smulan och Amanda.
    Att bli dragen i benen låter inget vidare. Vem skulle inte protestera mot en sådan behandling?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det var inte roligt att bli dragen i benen. Eftersom han var så liten ville man inte söva honom.

      Radera
  3. Ja fyjam för vädret! Idag skulle ingen behöva vara ute, varken två eller fyrbeningar.
    Matte sa att det är jamarhalt på vägarna, både för bilister och gående.
    Vi har fundilerat idag över djurambulansen, du som är en klok missa - vet du om man kan bli medlem om man inte har catbook? Vi såg att Pelle jamade igår att man kunde bli medlem och att det då ingår 2 transporter per år om katten blir sjuk. Det är av stort intresse för oss som inte har en brummis.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst kan man bli medlem. gå in på www.djurhjalp.se och anmäla matte. Då får ni åka brummais till vettisen om det skulle behövas, och samtidigt stöder ni nåt bra.

      Radera
  4. Idag har det inte varit kul, skönt att det gick bra för Blogghjälpen. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hon såg flera som det inte gått så bra för.

      Radera
  5. Ja fyjam vad det har snöat idag. Jag var inte alls glad åt vädret, utan har hållit mig inne. Duktigt av blogghjälpen att vara försiktig i det här vädret, för vi tycker ju alla om henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det var snällt sagt om blogghjälpen. Och jag måste ju medge att hon inte är elak i varje fall.

      Radera
  6. *FNYSJAM* åt detta väder som har ramlat ner, kan det inte hålla sig kvar där uppe* Funderar*
    Här har det oxå kommit massor med vitt.
    Mjau, stackas kisse att ha fått fel i sina tassar, hoppas det gick bra.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, vi fortsätter jobba med lilla kissen och hoppas han ska få ett bra kattliv.

      Radera
  7. Alice, och andra som undrat om Djurambulansen, deras webbsida heter http://djurhjalp.se/ så man behöver ingen Catbook. Finns ett företag i södra Sverige som heter likadant så se upp med förväxlingsrisken.

    Hoppas alla fått hem sida människor nu, läskigt när bilar krockar sådär som jag sett på Tv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, ja det är många som råkat illa ut i halkan. Och en del kör ju som om det vore sommar på vägarna.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...