måndag 14 januari 2013

Katten Fortuna på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Fortuna på Södertälje Katthem.

Idag är jag lite trött för jag har haft styrelsemöte.  Eller, jag har ju inte själv varit med, men det är ju jag som talar om allt blogghjälpen ska säga och göra.

Innan mötet sa jag till blogghjälpen att hon skulle göra lite nytta också. Jag skickade iväg henne till nya katthemmet och där mötte hon snickare Christer. Han kom i ambulans! Fast som tur var låg ingen i ambulansen, och det var Christer själv som körde. Dessutom var det Djurambulansen!

Ni ska inte tro att Christer bara är en suverän snickare som hjälper oss att bygga ett katthem. Nejdå, han hjälper djur som skadat sig också.

Alldeles när blogghjälpen skulle gå ringde det i ambulanstelefonen. Det var en påkörd katt som behövde hjälp, så då for Christer iväg. Hoppas det gick bra med kissen.

10 kommentarer:

  1. Oj, har ni djurambulans där? *imponerad* Det visste inte jag fanns? Har aldrig hört talas om det här i alla fall. Fast det borde ju vara självklart, så ofta som djur blir påkörda. Jag gissar att det är mest då den används?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja vi har djurambulans här. Hoppas ni också får en snart. Djurambulansen tar inte bara hand om påkörda och skadade djur. Om man är medlem kan man beställa 2 djurtransporter per år till veterinären till exempel.

      Radera
  2. Finns det en djurambulans här? *stora ögon* Oj, det visste inte vi.
    Tänk viken kille Christer är, han både bygger katthem och räddar skadade djur. En riktig hjälte! *svanshonnör*
    Vi håller också tassarna för att den påkörda missen klarar sig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns det. Det borde finnas jamarmånga Christrar tycker jag.

      Radera
  3. Han e kanoners, den där Christer har matte o husse sagt.Håller tassar för kissen han skulle åka o hämta.
    Jodå, det finns en egen Djurambulans här(http://www.facebook.com/Djurambulansen?ref=stream). Matte såg snabbt till att bli medlem där när de kom.
    Har dina människor varit hos dig Fortuna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, visst är han kanoners! Jag hoppas också det gick bra för kissen han skulle hämta.

      Radera
  4. Mjau, undrar oxå som Pelle, om dina människor varit hos dig än?
    Hoppas det.
    Djurambulans har vi hört talas om, men visste inte att ni hade sådana
    Bra att det finns iaf.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, det är jättebra att det finns djurambulans. Och att det finns snälla människor som kör den!

      Radera
  5. Du har verligen mycket att göra! Vilken tur att det finns människor som Christer! Hoppas att det gick bra för missen. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag vet inte hur det gick för kissen, men jag hoppas så klart också att det gick bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...