tisdag 11 december 2012

Katten Lady på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lady på Södertälje Katthem.

Jahajam, då har man suttit och slitit förgäves! Hela dagen har jag förberett styrelsemötet i detalj. Jamat precis vad blogghjälpen ska säga på mötet. Och vad händer? Jo, mötet blir inställt!

Först är det 2 som fått förhinder, sen börjar det bli dåligt väglag också och då tyckte blogghjälpen det var bättre att skjuta på mötet. Jag jamade till henne att jag skulle ha ersättning för mitt jobb i alla fall. Det lovade blogghjälpen att jag skulle få. Vanlig ersättning, sa hon.

Undrar förresten vad hon menar med det? Det är inte mycket extra man får här för att man är bloggkatt ska ni veta. Fast blogghjälpen säger att det är äran som räknas.

Jag tycker äran ska komma i andra tass. I första tass borde man får massor med godis. Måste tyvärr meddela att jag inte kommit nån vart med henne i godisförhandlingarna. Men de fortsätter med oförminskad styrka!

8 kommentarer:

  1. Så snopet! Men sådär blir det ibland. "Vanlig ersättning" låter litet vagt? Hmmm, jag undrar just...
    Godisförhandlingarna måste vara oerhört besvärliga, eftersom alla bloggkatter fått kämpa så hårt utan att nå ett slutresultat. Bra att du inte ger dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ger mig gör ja aldrig, inte när det gäller en för oss alla så viktigt fråga. Jag drömmer om den dag då blogghjälpen ger oss så mycket godis att vi inte orkar äta upp allt!

      Radera
  2. Vad synd att det blev inställt när du hade förberett dig så bra. Klart man ska ha godis när man jobbat så hårt.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja men nu blir nog mötet i nästa vecka istället. Då måste jag ju ha extra godis?

      Radera
  3. Klart att du ska ha full ersättning för ditt arbete. En näve dentisar borde du iallafall få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, en näve dentisar är ju det minsta man kan begära. Ser att du har fått liknande problem själv idag.

      Radera
  4. MEN LADY då, får du inte full ersättning?
    Tycker att du borde få massor av godis för det jobb du utför, mjau
    Håller med Sippo, *en näve med dentisar bode du ju få*, tycker vi oxå.

    Tass tass

    synd att mötet blev inställt

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, man får aldrig full ersättning för sitt arbete på katthemmet. Men jag kämpar vidare ändå.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...