fredag 30 november 2012

Katten Lady på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lady på Södertälje Katthem.

Idag är både jag och blogghjälpen och flera andra här på katthemmet både arga och ledsna.

Det var så här. I början på sommaren kom två kvinnor till katthemmet. De ville ha en katt som skulle få bo på landet över sommaren. När sommaren var slut skulle en av dem ha katten hemma i lägenheten. Katten i fråga var jättemysig. Allt lät bra.

Men så kom hösten. Då var katten plötsligt inte lika intressant längre. Ingen av damerna vill ha den längre. Istället skulle de försöka hitta ett nytt hem åt den. Det gick nu inte och då kom man på en genial idé. Man skulle åka till veterinären med den och låta den somna in! Man ville inte att den "skulle behöva sitta på ett katthem". Katten är ca 1 år.

Men då var det nån på katthemmet som tände på alla cylindrar och mer eller mindre beordrade dem att lämna tillbaka katten till katthemmet.Så idag kom den stackars katten tillbaka. Den verkar plötsligt jätteaggressiv och ligger och morrar i buren. Vi undrar vad de gjort med katten.

Sånt här gör oss fly förb-e. Ja, ursäkta jamet, men ibland får man faktiskt ta till såna ord.

Nåjam, nu ska vi se till att kissen blir sitt gamla jag, sen kommer han nog få ett RIKTIGT hem, ett hem där man är älskad även efter några månader. FYYYY för såna människor!

Sen lovade jag igår att berätta om ett rekord. Det är nämligen så att i morgon ska blogghjälpen göra ett hembesök för mig! Rekorden består i att, om allt ser bra ut, jag kommer att bli den katt som bloggat kortast tid innan jag får ett hem. Ni håller väl tassarna för mig? Och vi tror inte att min matte kommer att sluta älska mig om några månader.




24 kommentarer:

  1. Men fy stackars lille kisse :-( De där damerna verkar inte vara roliga.. BRA att nån på katthemmet tände till och sa till damerna på SKARPEN! TUR att kissen är hos er så vi vet att den är trygg nu.

    Hoppas hembesöket går superbra :D Måste säga att det nog i så fall blir världens bästa rekord. Att få ett eget hem där man är älskad är ju det bästa som finns. Hihi och jag som tyckte Bertil/Nikki bloggade kort tid innan han blev bokad :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, man önskar faktiskt att det inte fanns människor som gjorde så där. Men nu har han i alla fall möjlighet att få RIKTIGA människor.

      Radera
  2. Men vad är det för pälsresande historier du berättar?!? Nog för att katthemskatter fått uppleva mycket innan de kommer till katthemmen, men det brukar vara slut med eländet där och då... fast nu jamar Jenny och Majsan att de varit med om liknande händelser, så jag jamtar att det tyvärr kan vara så att de där onda människorna till och med dyker upp på katthemmen *ryser*. Skönt att missen fått komma tillbaka till er och slapp bli avlivad...!

    Ditt rekord är ju fankattiskt! Det var en annan bloggkatt, en kille, som fick ett nytt hem väldigt fort... men inte så här fort, om jag minns rätt! Och vi håller alla tassar och tummar för att hembesöket går riktigt, riktigt bra - lycka till, turkisse!

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, man undrar varför de ska ha katt alls. De verkar inte kloka tycker jag. Jag tror att det funnits en katt innan mig som var nära rekordet. Tror det var Sotis, men jag minns inte säkert.

      Radera
  3. Oh, håller mina tassar och matte o husse får hålla sina tummar! Vilken turkisse du är om det går vägen!
    De där tanterna kan inte vara riktiga människor, såna gööör inte såå! Vilka dummingar. Luras så där får man inte. Så det så! Stackars kissen! Hoppas den återhämtar sig och snart får ett riktigt hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, tänk om jag skulle bli en turkisse! Förresten vill jag tacka dig för att du lånade ut både matte, husse och lillhusse idag. De är toppen allihop!

      Radera
  4. Fy f..n jamar vi. Tur att kissen är tillbaka på katthemmet nu tills det riktiga hemma kommer.
    MEN vad spinnande, vi håller alla tassar vi har (och matte tummarna också) för att det går bra med hembesöket. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är bedrövligt hur man kan handla så mot en katt. Riktigt, riktigt dåligt!

      Radera
  5. Men fyjam vilka människor. *fräser ilsket* Tur att det var nån som tände på alla cylindrar. Vi behöver fler såna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja det behövs många som ställer upp för oss.

      Radera
  6. FYJAM jamar jag också och några väl valda FRÄÄÄS på det också för sånna dumma 2-beningar !
    Här kommer det att hållas tassar och tummar i kors imorgon för att Blogghjälpens hembesök kommer att gå bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag har också både fräst och morrat åt de där "personerna". De var inte snälla!

      Radera
  7. Men fy sjutton, stackars kissen :( Hoppas verkligen att kissen snart förstår att livet inte är så hemskt igen med snälla människor runtomkring.

    Men det är väl självklart att vi håller tassar och tummar här!! Vad underbart att det snart kan vara din tur att få flytta till eget hem!!! Ett sådant här rekord måste väl ändå vara en av de bästa rekord som slås?? :)

    Kramar från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Sunny och Matte, jag hoppas också att kissen snart kommer ihåg hur SNÄLLA människor beter sig!

      Radera
  8. Fyjam för såna hemska tvåbeningar! Stackars stackars missen, vi vågar inte ens tänka på vad han har gått igenom. Vilken tur att en från katthemmet fräste ifrån så han fick komma tillbaka till er.
    Men jamarns vad skojsigt att du redan hittat dina människor att ta tass om! *kurr*
    Självklart håller vi alla tassarna inför hembesöket.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja det var tur att de inte hann iväg till vettisen med min kompis. Dumma dom!

      Radera
  9. Grrrrr!!!! Hoppas verkligen att de människorna ALDRIG mer bor med en katt! De ville väl bara ha någon som skulle ta mössen där på landet. Nu får den kärlek igen i alla fall. Hoppas den mår bättre och slutar morra snart.
    Tänk om du REDAN får en egen människa! Håller förstås alla fyra tassarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag förstår inte vad de ville. Nåt fel på såna människor måste det vara.

      Radera
  10. Säger FRÄÄÄÄÄÄS också för sånna människor då språkbruket inte riktigt passar. Håller tummarna för att du Lady får ett rekord tidigt hem (och hoppas du får behålla ditt söta namn).
    Joachim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jocke, nä man vågar ju inte jama rakt ut vad man tycker om såna tvåbeningar. Då skulle väl polisen komma?

      Radera
  11. MEN FY Jamars vilka människor, eller är dom människor egentligen, det tror inte vi, uschjam så elaka *tanter* GRRRRRR och FRÄÄÄÄÄÄÄS

    Jamars kul att du kanske får komma hem till ditt eget hem snart. Hoppas det är ett bra hem som Blogghjälpen ska kolla på. Här håller vi alla tassarna Lady för dig.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag undrar också om det är människor som gör så. I alla fall är det inte såna vi vill se på katthemmet och inte i närheten av djur överhuvud taget.

      Radera
  12. Vad hemskt angående katten som kom tillbaka! Men vad glad jag är att du kanske får ett hem, Lady. Här kommer en gullig film: http://videosift.com/video/Ping-Pong-Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ska genast titta på filmen! Tack.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...