måndag 1 oktober 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

Idag har det varit en vanlig dag här på katthemmet. Fast, egentligen finns inga vanliga dagar här. Det händer alltid nåt ovanligt. Ibland kul, ibland inte kul.

Jag har i alla fall förberett mitt första SVEKATTmöte för blogghjälpen. Man vill ju inte att hon ska göra bort sig alldeles, så jag har noga jamat om vad som ska sägas på mötet. Det verkar som om det varit ett bra möte. Det är väldigt viktigt att SVEKATT utvecklas för de jobbar för ALLA katter i hela landet. Det är många som behöver deras hjälp.

De som jobbar på katthemmen har ofta mer än nog med att göra allt som är livsnödvändigt för oss, som att ge oss mat, städa våra burar, tömma våra lådor, ordna med veterinärbesök t ex. SVEKATT vill jobba mer långsiktigt för att höja vår status och för att myndigheter och andra ska förstå att vi är några att räkna med i samhället, precis som andra levande varelser. Därför hjälper jag blogghjälpen att förbereda de mötena.

Sen har vi fått höra att Sörpingkatterna  ska flytta! De är så klart lite ledsna för det tycker de bor så bra där de bor, men husse kommer börja jobba på annan ort och då är det bara att flytta med. Det är roligt att läsa om en husse som inte ens i sin vildaste fantasi tänker tanken att överge sina katter när han flyttar. Så borde varenda djurägare resonera, men vi vet alla att inte alla är så kloka. Sörpingkatterna kan skatta sig lyckliga att ha fått en riktig husse!

14 kommentarer:

  1. Det är tur att du hjälper till inför mötena så vi vet att blogghjälpen inte skämmer ut sig. Ni får jama till nästa gång klosterkatternas mattar kommer på besök så skall jag skicka dit matte. Kanske att vi kan ha bloggmöte i samband med invigningen för alla som kan och vill? Det vore jamarskoj!
    Visst har Sörpingskatterna en toppenhusse! Han tänker främst på M&M när han letar nytt boende, tänk om alla djurägare kunde göra det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, vi jamar oxå att Max och Måns kommer att få det bra dit dom ska flytta tillsammans med deras husse.
      Vi blir oxå så arga när vi läser hur en del gör, när dom ska flytta, att dom inte kan ta med sig katterna till nya stället, GRRR ; dumma tvåbeningar.

      Tass tass

      Radera
    2. Alice, jag ska försöka jama till nästa gång Klosterkatternas människor kommer. Idén med bloggmöte ska jag tänka på...

      Radera
    3. M, C, T, S, visst kommer M&M få det bra. Bara de får lite tid att vänja sig.

      Radera
    4. Jag vill också vara med på bloggträff :-)

      Radera
  2. Vilken tur att Blogghjälpen har dig Bertil som hjälper henne med vad som ska tas upp och sägas på dom där viktiga SVEKATT möten !
    Tror också att Sörpingskatterna Max o Måns kommer att trivas som Värmlandskatter också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, blogghjälpen skulle nog inte klara sig många minuter utan en bloggkatt på katthemmet!

      Radera
  3. Vår status i samhället behöver absolut höjas och visst katten är vi katter några att räkna med! *stampar med tassen*
    Jag håller med om att Max & Måns kan skatta sig lyckliga över att ha en sån husse som aldrig skulle komma på tanken att överge dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, det är verkligen på tiden att det blir en ändring på sättet att se på oss katter i samhället *stampar hårt*

      Radera
  4. Max & Måns har den bästaste husse dom kunde ha fått! Han kommer att se till att allt blir så bra som möjligt för dem alla tre!
    Precis som din matte kommer att göra för dig. Det är därför du måste vänta lite på att få flytta till henne ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag tror också att min matte kommer göra så jag får det jamarbra. Hoppas det inte dröjer så länge.

      Radera
  5. Tur att ni bloggkatter allihopa är lika skickliga på att få allt viktigt att fungera där på katthemmet! Det gör ju att människorna kan slappna av litet. Allt är i goda tassar, så att jama.
    Måns och Max kommer få det hur bra som helst. Med en sån husse ordnar sig allt till det bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, fast ibland tycker jag not att blogghjälpen slappnar av lite väl mycket.

      Radera
  6. Behöver du lån till projekt, investeringar, personliga lån, lån till företag, bostadslån, studielån, konsolidering och lån för olika projekt? för dem som vill få ett lån från vårt företag bör kontakta oss idag på: thomasloanservice11@gmail.com

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...