tisdag 25 september 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

Som ni kanske kommer ihåg berättade jag igår att jag skulle jama lite om att det finns snälla människor och inte bara dummisar.

Från början trodde jag ju att de jag kallade för mina människor var snälla. Det visade sig ju vara fel tyvärr. De var jätteelaka mot mig som lämnade mig i sticket.

Sen fanns det en massa andra människor som också behandlade mig illa. Den som sparkade mig på höften är bara en. Men sen träffade jag på tjejen som hjälpte mig att komma hit till katthemmet. Hon var en riktig snällis. Här på katthemmet finns det också många snällisar som hjälper oss med att rensa våra toalådor, städa våra burar och ge oss mat, vatten och gos. Jag älskar de människorna. Utan dem vore allt en katastrof.

För en tid sedan kom det en människa som tycker att jag är en fin kisse och hon ville ta hand om mig. Jag tycker väldigt mycket om henne. Problemet är bara att hon inte flyttar till en egen lägenhet förrän i mitten av november och som ni vet görs det ett hembesök innan vårt nya hem godkänns och vi får flytta.

Jag hoppas i alla fall att allt går bra, men innan hembesöket är gjort är inget definitivt. Fast blogghjälpen säger att vi kan var väldigt optimistiska, men tills hembesöket är gjort och allt är klart är det jag som fortsätter vara bloggkatt på Södertälje Katthem.















18 kommentarer:

  1. Spinnande, och skojigt! Nu håller vi tassar och tummar för att det blir bra. Och tills dess kommer väl människan och hälsar på ofta, hoppas vi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag kommer också hålla tassarna ända till hembesöket är gjort!

      Radera
  2. Men det är ju en fantastisk början i alla fall! Och november är ju inte sååå långt bort. Dessutom är det tryggt att veta att ingen kan skada dig nu, att du har tak över huvudet och slipper vara hungrig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är riktigt, det vore mycket värre att gå ute i ruskväder och vänta.

      Radera
  3. Bertil du är värd ett bra liv! Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tony, det värmer att du och många andra tycker jag är värd ett bra liv. Det tyckte tydligen inte mina förra ägare.

      Radera
  4. Oj vad spinnande! Tänk att du skall få ett eget för-alltid-hem! *svansdans* Och en alldeles egen matte som jag har hört är jamarsnäll. Det är du verkligen värd! Ja det är förståss alla missar värda, men det är så jamarskojsigt när en bloggkatt får en egen människa att ta tass om.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, du får fortsätta hålla tassarna för att allt går som jag vill. Hur går det för lilla Wilma?

      Radera
  5. Å, då förstår vi! Vi hade ju hört en fjäderkotlett kvittra att du hade fått besökt av en tvåbening som tyckte mycket om dig, och sedan dess har vi väntat och väntat på att få höra hur det gick... vi håller både tummar och klor för att allt går bra nu, och att du får fira jul i ditt eget revir i år!

    Kurr från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imma, i vanliga fall brukar vi inte skriva att en bloggkatt fått en intresseanmälan förrän alldeles inpå hembesöket, men när flera nu redan skrivit om saken så valde jag att jama om för alla.

      Radera
  6. Bertil, vi är förhoppningsfulla inför din eventuella flytt i November.
    Vi hållar tassarna för dig.
    Jamars kul om du skulle få ett eget hem till jul
    Tass Tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, ja, fortsätt hålla tassarna är ni snälla!

      Radera
  7. Bertil jag är så glad att du kommer flytta till min syster och bli en del av vår familj :D
    Du är verkligen en go kisse <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, det är en spännande tid i mitt liv nu!

      Radera
  8. Här går det undan minsann. Tänk att du snart kommer få en helt egen människa att ta tass om. Fast vi förstår att det känns som om det är jättelänge kvar till dess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag vill att man hoppa över åtminstone oktober månad i år. Det kunde man väl bjuda på?

      Radera
  9. Grattis Bertil! Nu får du se till att din - sannolikt - blivande matte kommer och hälsar på dig ofta fram till du ska flytta, så kommer det inte att kännas så läskigt för dig att komma till ett nytt hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, jag tror hon kommer hit flera gånger, för jag tror hon längtar lika mycket efter mig som jag efter henne.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...