fredag 3 augusti 2012

Katten Ninja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ninja på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit semester. Hela dagen!Jag gjorde - ingenting. Kopplade bort tankarna och sov lite. Fast sen tyckte jag inte det var så kul att ha semester, så nu jobbar jag igen.

På söndag kommer nog blogghjälpen hit igen. Hon ska bara göra några hembesök först. Det görs varje gång nån tingar en katt. Vi vill se var katterna ska bo och när vi ändå är hemma hos den som ska bli kattägd kan ju de passa på att ställa frågor. Det tycker jag är bra.

Vi jamas i morgon.

16 kommentarer:

  1. Vad skönt med semester en stund! Man behöver det emellanåt. Och jag håller helt med om hur viktigt det är att rätt människor får bli kattägda, Så det inte går som för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det var skönt med semester. Men nu måste jag jobba igen!

      Radera
  2. Du har helt klart gjort dig förtjänt av en liten semester. Passa på och njut tills blogghjälpen kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, blogghjälpen tycker också jag varit duktig så hon ville ge mig mer semester, men jag tyckte det räckte med det jag hade igår.

      Radera
  3. Söm-Ester det är härligt att ta lite då och då :)
    Fast jag håller med dig om att för mycket kan bli trist !
    Tycker det är bra att någon från katthemmet åker hem till dom som tänker adoptera katt från katthemmet , vet att dom gör det på katthemmet här i stan också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja det får inte bli för mycket semester. Då blir det bara dubbelt så mycket att göra när man börjar jobba igen.

      Radera
  4. Vad bra att du tog lite semester!Så bra att katthemmet kollar så att hemma är bra! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag tycker det är viktigt att kolla upp våra nya människor så mycket det går.

      Radera
  5. Jamar som övriga, att det är jamars bra att katthemmen verkligen åker hem till den som ska tinga en katt, så ni på katthemmet vet att det är ett bra hem som ni katter kommer till.


    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, vi gör i alla fall vad vi kan för att försäkra oss om att jag och mina kompisar kommer till bra hem.

      Radera
  6. Men, så spinnande!!! Det är alltså någon som skall få adoptera människor??!!!
    Hoppas att du hade det skönt på din söm-ester!
    nosgosågottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, ja det blir nån som ska adoptera en människa. Men det blev inte jag den här gången.

      Radera
  7. Det är bra att du tar lite semester ibland så du inte blir utkattad! Visst är det jamarns bra att blogghjälpen kollar upp hemmen dit missarna skall flytta, hon kollade upp matte också innan jag flyttade hit.
    Här hemma har jag chockat matte de sista veckorna med att gosa som aldrig förr. Tidigare hoppade jag upp i knät hos matte och "intensivgosade" några minuter för att sen gå igen, men nu har jag kommit på att det är jamarns så mysigt att hoppa upp och bara ligga och mysa en lång stund och även nosbuffas nos mot nos. Så det gör jag flera gånger om dan. Matte säger att jag har gosat mer under semestern än vad jag har gjort på 2 år. Jag hoppas du snart får en egen människa att gosa med också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är flera stycken snälla människor här som åker hem till de som ska bli kattadopterade. Vad kul att du chockar matte på DET sättet. Vilken bra semester hon haft då.

      Radera
  8. Skönt med lite semester :-) men som du säger sen blir man lätt lite rastlös och behöver göra något.
    Vi kanske ses imorgon igen Ninja, min sambo ville gärna komma och hälsa på på katthemmet imorgon när ni har öppet hus :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, vad kul att du och din sambo kommer i morgon. Jag ska förbereda mig som vanligt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...